Головна » Новини » Кіровоградщина – Донеччина – Херсон. Все буде Україна!

Кіровоградщина – Донеччина – Херсон. Все буде Україна!

20 вересня 2023 року науково-методичною лабораторією суспільно-гуманітарних та естетичних дисциплін (методист – Олена РЕВНИВЦЕВА) проведено семінар-практикум «Осінні методичні студії» з проблеми: «НУШ: національно-патріотичний потенціал зарубіжної літератури».

Учасниками заходу стали 110 педагогів: вчителі-словесники творчої лабораторії «Креативний словесник», літературно-методичного клубу вчителів зарубіжної літератури та авторської творчої майстерні О.О.Гузь. До семінару долучилися вчителі Донеччини (Світлана ГАРНА, завідувач відділу мовно-літературної та мистецької освіти, доцент кафедри суспільно-гуманітарної та медійної освіти Донецького ОБЛІППО, кандидат педагогічних наук) та Херсона   (Ярослава АНДРЕЙКО, консультант КУ “Херсонський міський центр професійного розвитку педагогічних працівників” Херсонської міської ради).

В рамках семінару працювала  методична вітальня “Кіровоградщина – Донеччина – Херсон. Все буде Україна!”, де вчителі зарубіжної літератури донецького та херсонського регіонів розповіли про роботу з учнями в умовах війни, блискуче презентували свої методичні знахідки, поділилися досвідом формування учня-патріота засобами зарубіжної літератури.

До роботи семінару долучився авторський колектив модельної навчальної програми для 5-9 класів НУШ «Зарубіжна література». Школа радості».

   Ольга НІКОЛЕНКО, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, заслужений діяч науки і техніки України, презентувала програми для 7 класу НУШ із зарубіжної літератури «Школа радості» та з інтегрованого курсу літератур (української та зарубіжної) «Червона рута».

Анна-Марія БОГОСВЯТСЬКА,  завідувач кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат філологічних наук,  доцент, детально розкрила особливості методичного супроводу нової модельної програми інтегрованого курсу літератур (української та зарубіжної, 2023), представила навчальну програму, сітку годин та календарне планування для 7 клаcу.

Вікторія ТУРЯНИЦЯ,  директор Свалявського закладу загальної середньої освіти №4 з поглибленим вивченням окремих предметів Свалявської міської ради з поглибленим вивченням окремих предметів, презентувала методичний супровід до викладання зарубіжної літератури, чудовий «Вересневий портфель», у якому зібрано навчальні програми, календарне планування, різноманітні матеріали для сучасного проєктування уроків літератури:

https://drive.google.com/drive/folders/1oY96Jt5JDiHghI_n2MCXxpomQ1rb11Vz

Наталія РУДНИЦЬКА, вчитель-методист зарубіжної літератури Кам’янець-Подільського ліцею №17 Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області, наголосила на патріотичному й націєтворчому змісті програм із зарубіжної літератури (“Школа радості”) та інтегрованого курсу літератур (української та зарубіжної) (“Червона рута”), які надають учителям великий простір для творчості.

Олена ГВОЗДІКОВА, учитель-методист, заступниця директора Нікопольської гімназії №7 Нікопольської міської ради, подарувала вчителям цілу низку інтерактивних матеріалів для подолання освітніх втрат та підвищення мотивації до читання:

https://xtiles.app/64e49acda6378e5fbf984528

Роботу семінару узагальнив круглий стіл «НУШ: національно-патріотичний потенціал зарубіжної літератури», де свій досвід роботи з учнями на уроках літератури та в позакласній роботі представили вчителі Кіровоградщини – Олена АБРОСКІНА,  Світлана БАК, Марина ВІТКО, Альона КРАВЧЕНКО, Ірина НЕВКРИТА,  Оксана НОВІКОВА,  Євгенія ПЕТРЕНКО,  Ірина ПІВНЯК,  Тетяна ФЕДІЄНКО.

У підсумках роботи вчителі наголосили, що   виховання національної самосвідомості на уроках зарубіжної літератури дає учням відчуття причетності до історичної долі українського народу, продовження справи багатьох поколінь патріотів, які виборювали та відстоюють зараз свободу й незалежність України, усвідомлення національної ідентичності, гордості за свою націю і Батьківщину. Водночас найкращі художні твори зарубіжних країн сприяють формуванню широкого світогляду особистості, її входженню в сучасний суспільний простір, міжкультурному діалогу.