24 лютого 2017 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» проведено круглий стіл з проблеми «Новий досвід і партнерські відносини».
У роботі круглого столу взяли участь:
Сімоне Айлер, співробітник апарату управління реальної школи плюс в Біркенфельді (Німеччина);
Антьє Петрі-Бургер, директор інтегрованої загальноосвітньої школи Магістра Лаукарда в окрузі Геррштайн Раунен (Німеччина);
Саша Фрітц, координатор роботи 7/8 класів інтегрованої загальноосвітньої школи Магістра Лаукарда в окрузі Геррштайн Раунен (Німеччина);
Таборанський В.П., начальник управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської облдержадміністрації, кандидат історичних наук;
Янкул С.П., начальник відділу дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти та виховної роботи управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської облдержадміністрації;
Корецька Л.В., директор комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», заслужений працівник освіти України;
Нудний В.М., заступник директора КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського»;
керівники опорних навчальних закладів області;
науково-педагогічні працівники КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».
Мета проведення круглого столу – розширення взаємозв’язків з педагогами-практиками у сфері шкільної європейської освіти, набуття нового досвіду в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом.
З вітальним словом до учасників заходу звернувся Таборанський Володимир Петрович, начальник управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської облдержадміністрації, кандидат історичних наук. Під час виступу він окреслив стратегічні напрями розвитку освітньої галузі держави в контексті концепції нової української школи.
У процесі спілкування Антьє Петрі-Бургер, директор інтегрованої загальноосвітньої школи Магістра Лаукарда в окрузі Геррштайн Раунен, розповіла про особливості управління освітою у ФРН, засади довготривалої освітньої реформи у Німеччині, окреслила основні змістові складові державних стандартів країни, особливості управління навчальним закладом, який очолює.
Під час педагогічного діалогу німецьких і українських освітян порівнювались діяльність керівників шкіл, підходи до контролю за роботою директора, учителя, роль громадськості у навчально-виховному процесі школи. Багато питань, що висвітлили німецькі педагоги, стосувались особливостей функціонування шкіл з різними статусами (реальної, інтегрованої школи, гімназії тощо), організації праці педагога: навантаження, підвищення кваліфікації, атестація, рівень матеріального забезпечення навчально-виховного процесу та заробітної плати. Цікавою була інформація про організацію участі німецьких школярів у різних інтелектуальних змаганнях, про кількість щоденного та щотижневого навантаження на учня, організацію позакласної діяльності.
Німецькі гості ознайомились з експозицією музею інституту.
Після перерви керівники навчальних закладів області ознайомились із досвідом роботи директора Олександрівської ЗШ І-ІІІ ступенів №1 КЗ «Олександрівське НВО №1» Олександрівської районної ради Кіровоградської області, кандидата педагогічних наук, Литвин Людмили Іванівни, яка висвітлила питання «Децентралізація освіти: Польща і Україна».
Про соціально-педагогічні можливості міжнародних освітніх проектів розповіла Чала Марина Станіславівна, завідувач НМЛ інформатики та інформаційних технологій навчання.
Науково-педагогічний проект «Інтелект України»: сутність та особливості впровадження» презентувала Половенко Олена Вікторівна, завідувач обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб.
Особливості проведення міжнародного порівняльного дослідження якості освіти PIZA-2018 висвітлила Бутенко Ліна Миколаївна, завідувач відділу зовнішнього незалежного оцінювання, представник Одеського регіонального центру оцінювання якості освіти у Кіровоградській області.
Учасники заходу відзначили, що для результативного впровадження концепції нової української школи необхідно:
- забезпечити ефективну взаємодію навчальних закладів і громадськості області у процесі реформування освітньої галузі;
- залучати міжнародних фахівців до обговорення та інформаційного супроводу освітніх процесів;
- поширювати просвітницьку та роз’яснювальну роботу серед мешканців територіальних громад щодо реформування освіти на регіональному та місцевому рівнях;
- активізувати співпрацю з європейською педагогічною спільнотою через участь у міжнародних проектах і програмах.
Інформацію підготувала Трубіна В.Г., методист ОНМЦ освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб