21-22 серпня 2013 року відбулися Всеукраїнські науково-педагогічні діалоги „Створення науково-методичних засад формування у дітей навчально-дослідницьких умінь” (на виконання завдань інноваційного освітнього проекту „РОЗКВІТ”). |
Діалоги проходили в містах Черкаси та Кіровоград. Вони розпочалися на базі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників і продовжилися в м. Кіровограді на базі комунального закладу „Навчально-виховне об’єднання № 25 „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання „Ліра” Кіровоградської міської ради Кіровоградської області”.
У науково-педагогічних діалогах взяли участь представники Національного центру „Мала академія наук України”, науковці, викладачі і вчителі Петрівського, Новомиргородського, Олександрійського, Долинського районів та міста Кіровограда. Діалоги складалися з двох частин: пленарного засідання та роботи секцій. Секції працювали за такими напрямами:
Навчально-дослідницька діяльність дітей дошкільного віку: особливості організації, психолого-дидактичний супровід, досвід роботи, перспективи.
Навчально-дослідницька діяльність дітей молодшого шкільного віку: особливості організації, психолого-дидактичний супровід, досвід роботи, перспективи.
Навчально-дослідницька діяльність дітей підліткового віку: особливості організації, психолого-дидактичний супровід, досвід роботи, перспективи.
Психологічний супровід організації навчально-дослідницької діяльності.
Консульпункт „Інклюзивна освіта”.
Під час роботи секцій науковцями були представлені 28 майстер-класів. Зокрема: питання моделювання урочної навчально-дослідницької діяльності дітей з використанням трьох типів таблиць-матриць (Т. І. Чернецька, м. Київ), що ми знаємо про Сонце як найближчу зірку (І. С. Чернецький, м. Київ), формування цілісних знань про живу природу в учнів основної школи (навчання біології на засадах еколого-еволюційного підходу) (Л. М. Рибалко, м. Полтава), розвиток креативності молодших школярів (М. В. Коновальчук, м. Чернігів), формування узагальнених процесуальних уявлень у дітей дошкільного віку в процесі ознайомлення з об’єктами довкілля (Л. І. Зайцева, м. Бердянськ), формування емоційної сфери дитини дошкільного віку засобами навчально-дослідницької діяльності (Т. М. Рашкова, м. Одеса) та інші.
У ході роботи діалогів майстер-класи представили викладачі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» Голодюк Лариса Степанівна („Формування навчально-дослідницьких умінь в учнів 5-6 класів на уроках математики”), Кашуба Людмила Володимирівна („Навчання і виховання дітей з особливими потребами”), Небеленчук Ірина Олександрівна („Міфологема води у „Слові о полку Ігоревім”), Гельбак Анжела Миколаївна („Учитель у ролі особи, яка підтримує розвиток компетентності учнів: створення команди та комунікація”).
На завершення науково-педагогічних діалогів завідувач відділу інформаційно-дидактичного моделювання Національного центру „Мала академія наук України”, керівник науково-дослідної лабораторії „Центр технологій і методик реалізації дослідницького підходу в освіті „РОЗКВІТ”, автор і науковий керівник інноваційного освітнього проекту „РОЗКВІТ” Тетяна Іванівна Чернецька подякувала всім, хто взяв участь у роботі науково-педагогічних діалогів і окреслила завдання на 2014 рік.