16-17 листопада 2022 року у м.Тернополі відбувся Всеукраїнський освітній форум «Нові виміри безпеки: виклики та рішення», у роботі якого у складі делегації від Кіровоградщини брав участь Віталій ДМИТРУК, директор КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».
Участь у заході взяли керівництво МВС та Мінмолодьспорт, радник-уповноважена Президента України з питань Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту і голова Фонду, представники ДСНС, народні депутати, начальник Тернопільської ОВА, керівники департаментів (управлінь) освіти, міжнародні партнери МОН України та освітяни.
На Форумі було зосереджено увагу на питаннях подальшого створення безпечних умов у закладах освіти, забезпечення їх укриттями, охорони закладів освіти, а також питання щодо формування навичок безпечної поведінки, психоемоційної підтримки учасників освітнього процесу тощо.
Відкрив Форум Міністр освіти і науки України Сергій ШКАРЛЕТ, який зазначив: «Збройна агресія рф ще більш закцентувала увагу на питанні безпеки. Та попри постійні атаки окупантів, ми продовжуємо освітній процес, спільними зусиллями долаємо всі виклики, які постають перед нами. Освітяни, які з перших годин війни демонстрували єдність, незламність і стійкість, вбачають основним своїм призначенням виконання простої формули: «Заклад освіти – територія безпеки».
Сергій ШКАРЛЕТ повідомив, що Міністерство освіти і науки України ініціювало створення Концепції безпечного закладу освіти. За дорученням Прем’єр-міністра України над її розробленням нині працює міжвідомча група, яка аналізує теперішню ситуацію, вивчає міжнародний досвід з метою адаптації його до українських реалій, розробляє механізми упровадження. Кінцевою метою цієї Концепції є створення безпечних умов у закладах освіти для забезпечення ефективного очного освітнього процесу.
У рамках освітнього форуму керівники закладів вищої освіти та науковці обговорили питання подальшого створення безпечного освітнього середовища, психологічної підтримки здобувачів освіти та акцентували увагу на сформованості чіткої стратегії та визначення пріоритетних кроків у підготовці фахівців до реалізації євроінтеграційних процесів, готовності освітян до членства України в ЄС.