Школа в усі часи та віки була і залишається колискою мудрості і духовності.
В. Сухомлинський
19 травня 2016 року на базі навчально-виховного комплексу «Бобринецька гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1» відбулась управлінська практика слухачів курсів підвищення кваліфікації керівників навчальних закладів (директори, заступники директорів з навчально-виховної, науково-методичної роботи) з проблеми «Формування організаційної структури управління школою: компетентнісний підхід».
Розпочалась педагогічна практика презентацією навчального закладу.
Карпук В.В., директор навчально-виховного комплексу «Бобринецька гімназія–загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1», провів екскурсію по школі. Керівники ЗНЗ були приємно вражені просторими, добре обладнаними навчальними кабінетами, творчими майстернями, актовою залою, музейною кімнатою «Слово про жінку». Зокрема у закладі наявні 36 навчальних кабінетів, з них:
- 10 кабінетів початкових класів;
- 4 майстерні;
- 2 кабінети математики;
- 4 кабінети української мови;
- 3 кабінети іноземної мови;
- 3 кабінети зарубіжної літератури;
- 2 кабінети історії;
- 2 комп’ютерні класи;
- кабінети фізики, біології, географії;
- спортивний комплекс.
Інформаційно-методичний супровід окресленої проблеми управлінської практики здійснила Половенко О.В., завідувач обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб.
Науково-методичний супровід управлінської діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів району розкрила Крячко К.І., завідувач методичного кабінету відділу освіти Бобринецької райдержадміністрації.
Інноваційні підходи реалізації навчально-виховного процесу, які актуальні у процесі реалізації нового Державного Стандарту, на високому рівні продемонстрували кращі вчителі закладу в рамках палітри педагогічної майстерності «Упровадження ІКТ в навчально-виховний процес». А саме:
- «Інтерактивна дошка у роботі вчителя філолога» (Кунашенко Н.Г., учитель української мови та літератури вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель»);
- «Блог учителя географії як засіб підвищення географічної культури школярів» (Скрипник Н.М., учитель географії вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист»);
- «Програмне забезпечення уроків історії» (Бібік Н.С., учитель історії вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист»);
- «Вплив літератури і мистецтва на формування гармонійної особистості» (Гетьман О. Г., учитель зарубіжної літератури вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист»);
- «Використання ІКТ у викладанні англійської мови в початковій школі» (Бережна Л.А., учитель англійської мови вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель»);
- «Використання засобів наочності за допомогою комп’ютерних технологій» (Бершадська К.П., учитель інформатики другої кваліфікаційної категорії);
- «Використання ІКТ у формуванні ключових компетентностей молодших школярів» (Штурко В.М., вчитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель»).
Практичне вирішення проблем розвитку управлінської компетентності керівників загальноосвітнього навчального закладу продемонстровано під час презентаційного меседжа «Я роблю це так…».
Карпук В. В., розкриваючи проблему «Ефективне управління – успішний навчальний заклад», окреслив сучасні підходи, інноваційні ідеї у практиці управління, що продиктовані умовами та потребами освіти як відкритої системи; ознайомив з моделлю управлінської компетентності керівника ЗНЗ, акцентував увагу на досягненнях педагогічного та учнівського колективів.
Привернула увагу гостей виставка методичних інновацій педагогів школи, яку представила Скрипник Н.М., заступник директора з навчально-виховної роботи, під час свого виступу «Методична навігація у створені інформаційного середовища навчального закладу».
Створену систему формування громадянина-патріота презентувала Кунашенко Н.Г., заступник директора з виховної роботи.
Керівники навчальних закладів активно брали участь у воркшопі «Керівник загальноосвітнього навчального закладу XXI століття» та тренінгу «Мандала як платформа світогляду» (створення геометричної композиції), який підготувала та провела Бершацька К.П., заступник директора з навчально-виховної роботи.
Підводячи підсумки управлінської практики, слухачі курсів відзначили, що формування організаційних структур управління навчальним закладом – актуальна задача сучасного керівника. В нових умовах необхідно широко використовувати принципи і методи проектування організації управління на основі компетентнісного підходу. Системність такого підходу до формування структури виявляється в таких критеріях:
- Не випустити з уваги жодну з управлінських задач, без рішення яких реалізація мети виявиться не повною;
- Виявити і взаємопов’язати стосовно цих задач усю систему управлінських функцій, прав і відповідальності по вертикалі управління – від директора до вчителя;
- Дослідити вплив зовнішнього середовища на проектування розвитку навчального закладу.
Керівники курсів та слухачі висловлюють щиру вдячність Крячко К.І., завідувачу методичного кабінету відділу освіти Бобринецької райдержадміністрації, адміністрації та педагогічному колективу навчально-виховного комплексу «Бобринецька гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1».
Фотозвіт управлінської практики розміщений за посиланням.
Інформацію підготувала керівник курсів Половенко О.В., завідувач обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб