04 квітня 2019 року на базі навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3- гімназія» Знам’янської міської ради Кіровоградської області» (директор Подвиженко О.І.) відбувся тренінг для учителів та асистентів учителів закладів загальної середньої освіти з проблеми «Педагогічні технології інклюзивного навчання – практичний інструментарій для вчителів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами» (керівник Червонець І.В.).
Червонець І.В., завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», наголосила на тому, що основою успішного навчання дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі є учитель-професіонал з високою науково-теоретичною, методичною, психолого-педагогічною, теоретичною і практичною підготовкою, здатний до безперервного навчання, творчості і постійного самовдосконалення.
З вітальним словом до учасників звернулася директор закладу Подвиженко О. І., познайомила присутніх з досвідом роботи щодо реалізації державної політики запровадження інклюзивного навчання в закладі.
Грузін В. В., заступник директора з навчально-виховної роботи, презентувала методичні розробки педагогів закладу щодо системи роботи з подолання мовних порушень дітей з особливими освітніми потребами та впровадження інклюзивного освітнього середовища в закладі.
Досвідом співпраці з місцевою громадою інклюзивно-ресурсного центру та інших ресурсів для забезпечення додаткової підтримки закладів освіти з інклюзивним навчанням району поділилась Мельник Л.А., директор інклюзивно-ресурсного центру відділу освіти виконавчого комітету Знам’янської міської ради. У своєму виступі вона звернула увагу на спільні зусилля і значну роботу працівників закладу та ІРЦ.
Під час тренінгу учасники працювали в трьох локаціях:
- Розробка індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами (керівник – Грузін В.В.);
- Розвиток дрібної моторики учнів з особливими освітніми потребами (керівник – Попова Л.М.);
- Успішна інтеграція дитини з особливими освітніми потребами в освітній процес» (керівник – Клименко О.П.).
Учасники переглянули корекційно-розвиткове заняття з розвитку мовлення (Білоконь Н.О.- логопед ІРЦ); заняття з лікувальної фізкультури (Йовенко О.Г.- вчитель фізичної культури); заняття з корекції розвитку (Клименко О.П. – практичний психолог); музичне заняття з елементами танцювальної терапії (Романова В.В. – вчитель фізичної культури).
У ході проведення заходу відбувся майстер-клас «Використання конструктора Lego у роботі вчителя інклюзивного класу» (Андрєєва Н.Д. – вчитель початкових класів, переможець другого (обласного) туру обласного Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» в номінації «Учитель інклюзивного класу»).
Учасники заходу відвідали музейну кімнату, що є водночас і науково-методичним центром упровадження сучасних технологій навчання та виховання засобами регіоналістики. Білокамінська Т.І., вчитель історії та правознавства, ознайомила з літературою музейної бібліотеки, музейними проектами.
Учасники тренінгу активно включились у роботу тренінгу, працювали у інтерактивних локаціях та висловили вдячність організаторам за змістовне проведення. Навчання пройшло в теплій та дружній атмосфері, учасники невтомно працювали, генерували ідеї, проявляли творчий підхід до вирішення поставлених завдань.
Учасники тренінгу високо оцінили професійний рівень педагогічного колективу закладу та відобразили свої враження від побаченого і почутого у книзі відгуків.
Інформацію підготувала Червонець І.В., завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».