28.10.2014 р. на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбувся обласний науково-методичний семінар керівників дошкільних навчальних закладів з проблеми: «Організаційно-педагогічні засади функціонування дошкільного навчального закладу в сучасних умовах» (керівник Гагаріна Н.П.).
У роботі обласного науково-методичного семінару керівників дошкільних навчальних закладів брали участь: Гагаріна Н.П., старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти , Гайда Л.А., методист науково-методичної лабораторії виховної роботи та формування культури здоров’я, Давидченко В.М., завідувач дошкільного навчального закладу №73 «Червона квіточка» Кіровоградської міської ради.
Під час обласного науково-методичного семінару керівників дошкільних навчальних закладів розглядалися такі питання:
1.Діяльнісно-компетентнісний підхід в системі роботи керівника ДНЗ
2.Науково-методичні ресурси музейної педагогіки як джерело формування патріотичних якостей дошкільників. Виставка літератури з краєзнавчої тематики.
3.Педагогічна рада на тему: «Виховання національно-патріотичних почуттів дошкільників через ознайомлення з історією та культурою рідного краю»
У відповідності до листа МОН №1/9-341 від 27.06.2014 «Щодо організації роботи в дошкільних навчальних закладах у 2014-2015н.р
.» під час здійснення навчально-виховного процесу в ДНЗ виділяється завдання патріотичного виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку.
Патріотичне виховання передбачає ознайомлення дітей дошкільного віку з природою рідного краю. При цьому акцент необхідно робити на красі, розмаїтті, багатстві та особливостях природного довкілля нашої країни, виховуючи любов до нього. Дошкільникам слід давати уявлення про різні типи природних ландшафтів України (гори, луки, степи, ліси, водойми тощо), її специфічний рослинний і тваринний світ, визначні природні об’єкти (найбільші річки, озера, найвищі гори, природні заповідники), характерні для певної місцевості кліматичні умови тощо. Гартування маленького патріота передбачає роботу з формування уявлень про назви рідного міста або села, найближчих вулиць, площ, столиці нашої Батьківщини, про її визначні місця. Також дітей дошкільного віку слід ознайомлювати із державною символікою України (прапор, герб, гімн). Цікавою і корисною для них може бути інформація про людей, які прославили нашу країну (художників, композиторів, письменників, винахідників, учених, мандрівників, філософів, лікарів, спортсменів) та характерні риси українського народу взагалі (миролюбність, доброзичливість, гостинність, працелюбність, творчість, мудрість тощо).
Отже, під час педагогічної ради учасники семінару могли познайомитись з розкриттям питань:
1.Актуальність і зміст патріотичного виховання
Доповідь
Завідувач ДНЗ №73
2.Аналіз стану роботи з виховання національно-патріотичних почуттів дошкільників через ознайомлення з історією та культурою рідного краю.
Довідка
Вихователь-методист
3.Сучасні підходи до національного виховання дошкільнят (з досвіду роботи)
.
Круглий стіл
Всі педагогічні працівники