У рамках співпраці між кафедрою педагогіки, психології і корекційної освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» і КЗ «Центр соціальної реабілітації (денного догляду) дітей з інвалідністю Фортечної районної у м. Кропивницькому ради», 21 червня 2019 року на базі Центру було проведено «Педагогічний арт-пікнік» за темою «Світ без обмежень».
Програмою заходу було передбачено висвітлення досвіду з питань застосування арт-терапії у роботі з дітьми з інвалідністю, ознайомлення з іншими інноваційними методами роботи з такою категорією дітей; окреслено ефективність арт-терапевтичного підходу в психолого-корекційному супроводі реабілітаційного процесу.
Як показує досвід, до дітей із інвалідністю у переважної більшості сімей пред’являються занижені вимоги, дитині не надається можливість проявити власну активність, що сприяє закріпленню інфантильності, невпевненості у собі, труднощам у спілкуванні та встановленні міжособистісних контактів. Головним у роботі з такими дітьми є поновлення емоційного контакту, встановлення довірливих відносин. При цьому дитина з інвалідністю має стати повноправним суб’єктом, співучасником корекційно-реабілітаційного процесу. Такі методи арт-терапії, як музикотерапія, образотворча терапія, сенсорна інтеграція, соціальна реабілітація, що активно впроваджуються педагогами Центру в реабілітаційний процес, є запорукою соціалізації та особистісного становлення цих дітей.
Гельбак А. М., доцент кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти, кандидат психологічних наук, музичний керівник, поділилась досвідом роботи з використання музикотерапії як ефективного інноваційного напрямку у роботі з дітьми з особливими потребами. Молчанова О. М., старший викладач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти, кандидат психологічних наук, вчитель-реабілітолог, провела заняття з образотворчої терапії з метою створення особливих умов середовища для покращення емоційного стану вихованців.
Практичний психолог Довженко Ю .В. та вчитель-реабілітолог Єрмакова М. В. висвітлили механізми пізнання світу дітьми з інвалідністю за допомогою арт-терапевтичних технік.
Під час круглого столу «Арт-терапія та її роль у соціалізації дітей з інвалідністю» відбулось активне обговорення психолого-педагогічного напряму арт-терапії як інноваційної, особистісно зорієнтованої технології розвитку і корекції особистості. Учасники відзначали терапевтичну атмосферу спонтанної та вільної творчості, яка склалася на заході та забезпечувала ситуацію успіху для кожного, сприяла створенню емоційно теплої атмосфери доброзичливості, емпатійного спілкування і визнання цінності кожної особистості.
Завершив обласний захід чудовий виступ театру-студії КазкаРум. Благодійна дитяча вистава «Аліса у країні чудес» зібрала 570 грн. для Елі Яригіної, вихованки Центру, яка потребує спеціального харчування.
Сьогодні настає час уваги до неповносправної дитини, що робить наше суспільство добрішим, толерантнішим. Арт-терапія використовує можливості мистецтва для досягнення позитивних змін у соціальному, емоційному й особистісному розвитку дитини. Творчий характер занять допомагає відкривати в собі щось нове, пізнавати навколишній світ, вибудовувати відносини з людьми та світом.
Інформацію підготувала Гельбак А.М.