25 квітня 2019 року кафедрою педагогіки, психології і корекційної освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» на базі комунального закладу «Світловодська спеціальна школа Кіровоградської обласної ради» (директор Ткач А.А.) проведено обласний семінар-практикум учителів-дефектологів (тифлопедагогів) з проблеми «Корекційно-розвиткова робота з дітьми з порушеннями зору: сучасні підходи» (керівник семінару – Войтко В.В., науковий керівник – Жосан О.Е.).
Старший викладач кафедри, кандидат педагогічних наук Войтко В.В. з учасниками заходу опрацювала питання: нормативно-правове та науково-методичне забезпечення діяльності вчителя-дефектолога (тифлопедагога); корекційно-розвиткова робота з дітьми з порушеннями зору: сучасні підходи.
Учасники заходу переглянули та опрацювали фрагменти уроків:
– Інтегроване заняття із розвитку мовлення і орієнтування в просторі з теми «Дім. Будиночок. Оселя» (1 клас, вчитель початкових класів Приходько Л.П.).
– Предметний урок (аплікація) з теми «Дівчина-весна в техніці пластелінопластика» (2 клас, вчитель початкових класів Галузо С.В.).
- Урок англійської мови з теми «Світ тварин. Частини тіла» (3 клас, вчитель англійської мови Задніпрянець Н.С.).
- Урок-дослідження з теми «Використання синонімів, антонімів, омонімів у мовленні» (5 клас, вчитель мови і літератури Пономаренко С.О.).
- Урок географії з теми «Гідросфера» (6 клас, вчитель географії Сіромаха З.С.).
- Основи масажу (практична робота) з теми «Масаж верхньої кінцівки» (11 клас, вчитель біології Мацук Л.О.).
– Інтегрований урок соціально побутової орієнтації і розвитку мовлення з теми «Великдень. Сервіровка столу» (3 клас, вчитель початкових класів Борисова Ю.С.).
– Заняття з лікувальної фізкультури з теми «Формування правильної постави і зміцнення м’язів ступні» (1 клас, вчитель фізкультури Буша Т.Д.).
- Логопедичне заняття з теми: «Використання кінезіологічних вправ для дітей з особливими потребами». (вчитель-логопед Євтенко Л.В.).
Вчитель початкових класів Лєтнікова О.Ф. провела майстер-клас із методики розвитку креативного мислення слабозорих і незрячих учнів (4 клас).
Круглий стіл «Шляхи удосконалення корекційно-розвиткової роботи з учнями, що мають порушення зору», був спрямований на вирішення як практичних, так і теоретичних проблем організації освітнього процесу в спеціальній школі.
Войтко В.В. звернула увагу учасників семінару-практикуму на:
– практичне застосування особистісно орієнтованого підходу в роботі з дітьми даної нозології;
– комплексну сутність корекційного супроводу дітей з вадами зору;
– наявність певних аспектів допрофільної освіти, які довелось побачити під час заходу;
– роль технічного оснащення в забезпеченні дидактичним матеріалом освітнього процесу (тифлологічний принтер);
– стан нервової системи дітей у робочому процесі;
– рівень професійності педагогічного складу;
– кваліфікованість управлінської діяльності керівництва школи.
На завершення вихованці підготували святковий концерт «Наші таланти – тобі, Україно!».
Учасниками заходу було зроблено висновки: корекційно-розвиткова робота з дітьми з порушеннями зору в сучасних реаліях в даному закладі є змістовною та сучасною, адміністрація школи і педагогічний колектив працюють результативно, дбають про завтрашній день своїх вихованців.
Інформацію підготувала методист кафедри Марченко І.А.