11 жовтня 2016 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбувся семінар керівників опорних шкіл з проблеми «Опорний загальноосвітній навчальний заклад: особливості діяльності».
У роботі семінару брали участь Корецька Л.В., директор КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», Нудний В.М., заступник директора з організаційно-навчальної діяльності КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».
Всі присутні були учасниками круглого столу «Перспективи подальшого розвитку системи загальної середньої освіти» (у рамках обговорення проекту «Концепція середньої загальноосвітньої школи України», затвердженої Президією Національної академії педагогічних наук України, Концептуальних засад реформування середньої освіти «Нова українська школа», представлених керівництвом Міністерства освіти і науки України).
У обговоренні проблеми «Яким має бути опорний навчальний заклад?» активну участь взяли працівники обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб.
Половенко О.В., завідувач центру, акцентувала увагу на організації ефективної роботи опорної школи відповідно до нової редакції Положення про освітній округ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 20 січня 2016 року №79, та в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31.08.2016 року № 574.
У своєму виступі Трубіна В. Г., методист центру, порушила проблему організації управлінської діяльності в опорній школі на засадах освітнього менеджменту.
Кірішко Л. М., методист центру, окреслила основні напрями організації методичної роботи на базі опорної школи ефективними засобами мережевої взаємодії з філіями.
У ході дискусії директори навчальних закладів підняли низку проблем, зокрема, щодо прийняття рішень органами місцевого самоврядування про створення опорних шкіл, філій та оновлення їх матеріально-технічної бази для надання якісних освітніх послуг, існування опорного закладу навчально-виховного об’єднання (НВО), конкретизації в нормативних документах процедури призначення завідувача філії НВО, внесення змін до Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, ролі Інтернет-ресурсу для ефективної роботи опорної школи та інші.
При проведенні круглого столу «Науково-методичний супровід організації навчально-виховного процесу в опорній школі» акцентувалась увага на таких питаннях:
– Особливості організації навчально-виховного процесу в дошкільному підрозділі НВО (Тарапака Н.В., завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат педагогічних наук);
– Особливості організації навчального процесу в початковій школі в 2016/2017 навчальному році (Кондратова В. В., доцент кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат педагогічних наук);
– Особливості вивчення мов та літератур у 2016-2017 н.р. (Ревнивцева О.В., завідувач НМЛ гуманітарно-естетичних дисциплін, Мінич Г.В., методист НМЛ гуманітарно-естетичних дисциплін);
– Науково-методичний супровід педагогічного пошуку в умовах модернізації освіти (Хлань Л.М., завідувач НМЛ природничо-математичних дисциплін);
– Про роль опорної школи в забезпеченні оптимальних умов навчально-виховного процесу з біології (Литвин С.М., методист НМЛ природничо-математичних дисциплін);
– Навчально-методичне та матеріальне забезпечення навчально-виховного процесу з фізики (Побережний П.В., методист НМЛ природничо-математичних дисциплін);
– Актуальні питання викладання фізичної культури та захисту Вітчизни у новому навчальному році (Коробов М.Г., завідувач НМЛ фізичної культури, спорту і захисту Вітчизни);
– Особливості вивчення суспільствознавчих дисциплін у загальноосвітньому навчальному закладі (Черткова Н.С., методист НМЛ суспільствознавчих дисциплін);
– Методичні особливості викладання предметів галузі «Технологія» (Татаренко О.В., завідувач НМЛ економіко-технологічних дисциплін);
– Економічна освіта та формування основ фінансової грамотності (Богданова О.П., методист НМЛ економіко- технологічних дисциплін);
– Міжнародні освітні програми для опорних шкіл Кіровоградщини: реальні можливості (Шовенко О.С., методист НМЛ інформатики та інформаційних технологій навчання);
– Опорна школа: механізм запровадження інклюзивної освіти (Червонець І.В., завідувач науково-методичної лабораторії з інклюзивного та інтегрованого навчання).
На завершення семінару Половенко О.В., завідувач обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб, зупинилася на перспективах співпраці директорів опорних навчальних закладів та КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».
Усі учасники семінару отримали методичні рекомендації з питань організації діяльності опорних шкіл.