11 – 13 жовтня 2019 року на базі комунального закладу “Навчально-виховне об’єднання І-ІІІ ступенів “Науковий ліцей Міської ради міста Кропивницького Кіровоградської області” відбувся обласний етап ХV Всеукраїнського турніру юних географів.
На участь у турнірі було заявлено 11 команд (55 учасників) із міст, районів та територіальних громад області:
- «Блискавка» Бобринецького району.
- «Ерудити» Новгородківського району.
- «Аджамські мандрівники» Кіровоградського району.
- «Квазар» м. Кропивницького.
- «Veni, vidi, vici» м. Знам’янки.
- Новоархангельського району.
- «Слідопити» Кіровоградського району.
- «Ельбрус» Олександрійського району (Приютівська ОТГ).
- «Петрос» Петрівського району.
- «Alex – city» м. Олександрії.
- «Сокіл» Соколівської ОТГ.
Основними завданнями турніру юних географів є: стимулювання творчого самовдосконалення учнівської молоді, виявлення, розвиток обдарованих учнів, надання їм допомоги у виборі професії, формування навичок дослідницької роботи, підвищення інтересу до поглибленого вивчення географії.
Турнір з географії проводився в два етапи: чвертьфінал та фінал. Всі учасники турніру (11 команд) взяли участь в трьох чвертьфінальних боях, за результатами яких визначилися команди фіналісти: «Veni, vidi, vici» м. Знам’янки; «Квазар» м. Кропивницького; «Alex – city» м. Олександрія.
Переможцем турніру стала команда «Квазар» м. Кропивницького.
До складу журі обласного етапу були залучені викладачі кафедри географії та геоекології Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, методисти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», вчителі географії м. Кропивницького та області.
З ініціативи членів оргкомітету та членів журі були визначені окремі нагороди командам та учасникам.
Під час змагань команди виступали в таких ролях: Доповідач (Д), Опонент (О), Рецензент (Р), Спостерігач (С). Найважче учасникам команд було в ролі опонентів та рецензентів. Це можна пояснити тим, що подібні форми аналітичної діяльності учнів мало використовуються під час освітнього процесу, а практика проведення подібних інтелектуальних змагань використовується вперше. Траплялося, що опонент виконував роль другого доповідача. Тому порадою членів журі та оргкомітету було звернути увагу на вдосконалення вмінь учнів, а саме опонувати та рецензувати доповіді учасників гри. Іншим суттєвим зауваженням була порада уникати категоричності та однозначності при відповідях на дискусійні питання, розкривати проблему питання, а не наводити набір фактів без ґрунтовних висновків та узагальнень. Також під час проведення турніру траплялися і географічні помилки. Майбутнім учасникам турніру варто звернути увагу і на вдосконалення прийомів ораторського мистецтва.
Завідувач науково-методичної лабораторії
природничо-математичних дисциплін Л. Хлань