27-28 вересня 2011 року на базі КОІППО імені Василя Сухомлинського відбувся обласний науково-практичний семінар учителів історії з проблеми: «Актуальні проблеми формування предметних компетентностей у профільних класах» за участю автора підручників з історіі України Ф.Г. Турченка, доктора історичних наук, професора Запорізького національного університету. |
Цієї події учителі Кіровоградщини чекали не один рік. Серед плеяди українських істориків цю постать до певної міри можна вважати знаковою. І на те є вагомі підстави. Саме Федір Григорович є автором підручників з історії України для 9-11 класів, за якими вже майже 20 років вивчають історію України не лише учні шкіл. Підручники кілька разів перевидавались, оновлювались, але завжди, залишались актуальними і конкурентноспроможними серед аналогічних видань інших авторів. Вчений у своїй доповіді «Концептуальні підходи до структурування змісту підручників з історії України для старшої профільної школи» поділився з учасниками семінару власним баченням профільного вивчення історії України в 10-11 класах, наголосив на важливості дотримання принципів науковості, національного патріотизму та громадянськості як у підготовці підручників з історії України, так і під час вивчення предмета у загальноосвітніх навчальних закладах.
Федір Григорович переконливо довів перспективність модернізаційного підходу до підготовки підручника з історії України як своєрідного «паспорта держави», що викликало схвальну оцінку учасників семінару. Відбулась жвава професійна дискусія щодо якісного підручника. Вчителі звернулися з проханням до вченого доопрацювати підручник, в якому викласти навчальний матеріал з 1922 до 1939 року. Педагоги відзначили плюралізм думок. Діалог з автором підтвердив, що ми є однодумцями у підходах до вивчення історії.
Активну участь у науково-практичному семінарі взяли участь – Заслужений вчитель України Н. Мамалига (Новоукраїнська ЗОШ), вчитель -методист І. Філіп (Ліцей інформаційних технологій м. Олександрії ) та інші. Цікаві були виступи О. Бирзул, учителя- методиста Златопільської гімназії з теми «Технологія проблемного навчання на уроках історії» та І. Дриги, викладача історії Кіровоградського технікуму механізації сільського господарства з проблеми «Роль відеосупроводу у формуванні предметних компетентностей», Ю. Митрофаненко учитель Первозванівської ЗОШ, кандидат історичних наук поділився з учасниками семінару власними творчими знахідками краєзнавчого матеріалу щодо революційних подій 1917-1921 років на теренах сучасної Кіровоградщини.