11 квітня 2012 року на базі Навчально-виховного об’єднання «Олександрійська гімназія ім. Т.Г. Шевченка – ЗНЗ І-ІІ ступенів – школа мистецтв» відбулась педагогічна, управлінська практика слухачів курсів керівників шкіл, які викладають українську мову і літературу, світову літературу та російську мову. |
Адміністрація закладу, педагогічний та учнівський колективи сердечно привітали учасників заходу та запропонували до уваги присутніх семінарське заняття з проблеми «Стратегії і техніки досягнення успіху в управлінні навчальним закладом».
Директор навчально-виховного об’єднання Лобунська Олена Анатоліївна ознайомила слухачів з історією створення та розбудови гімназії, технологіями досягнення успіху в умовах блочно-модульної системи навчання. Заступник директора Нос К.В. презентувала експрес-портрет закладу та систему роботи кафедр щодо управління навчально-виховним процесом. Члени кафедри здоров’я Кисіль Т.М., Колосова О.Ю. на чолі з завідувачем Тарасенко Т.М. провели психологічний міні-тренінг, спрямований на формування навичок подолання конфліктних ситуацій у педагогічному колективі.
Заступник директора з навчально-виховної роботи, психолог-методист, магістр управління Черниш Тетяна Василівна висвітлила проблему «Моніторинг як інструмент управлінської діяльності», презентувала результативність психолого-педагогічного супроводу учнів та педагогічних працівників закладу.
Слухачі курсів відвідали незвичайні уроки, які проведені вчителями гімназії. Модульне заняття у 6-А класі зі світової літератури за темою «Ідеальна дитина в неідеальному світі». Пошук головним героєм повісті К. Нестлінгер «Конрад або дитина з бляшанки» свого місця у світі» провела вчитель-методист, заслужений учитель України Ціпов’яз Лариса Валеріївна.
На уроці учні і вчитель «апробували» текст австрійської письменниці, який запропоновано у проекті нової програми зі світової літератури. Шляхом навчального діалогу діти опанували проблеми сучасної повісті: «батьки та діти», пошук дитиною свого місця у житті, існування «ідеальної дитини в неідеальному світі». Урок супроводжувала презентація, яка створювала візуальний фон для роботи, на дошці була побудована робоча схема. Учні після уроку висловили позитивні враження, що справила на них повість, розкриваючи проблеми дитини ХХІ століття та допомагаючи вирішувати власні шкільні та життєві проблеми.
На модульному інтегрованому занятті у 10-Б класі з української та світової літератур розглядалась тема «Художні особливості драми-феєрії «Лісова пісня» в інших видах мистецтва (музика, хореографія, кіно). Зв’язок «Лісової пісні» із західноєвропейською драмою М. Метерлінка. Особливості неоромантизму Лесі Українки». Урок проводили: Лобунська Олена Анатоліївна, вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, старший учитель, і Проценко Олена Григорівна, вчитель світової літератури, спеціаліст вищої категорії, старший учитель.
Метод інтегрованого навчання дозволив реалізувати основну мету заняття та отримати очікувані результати, поставлені вчителями на початку уроку. Учні виявили високий рівень обізнаності та культури, висвітлюючи художні особливості драми-феєрії «Лісова пісня» у таких видах мистецтва як музика, хореографія, кіно. Порівняльний аналіз композиційних, образних та змістових елементів творів, що вивчались, показав вміння дітей будувати смислові ланцюги образів-символів, робити філософські висновки про сприйняття світу різними людьми, цінність життя та пошуки свого щастя у ньому.
Діяльність учителів вирізнялась особливою динамічністю та скоригованістю, вмінням поставити коректні та актуальні питання, що потребували глибокого вдумливого аналізу та оцінки подій і фактів, з чим успішно справились учні 10-б класу.
Важливим чинником, який сприяв позитивному сприйняттю начального матеріалу, стали доброзичливі настанови вчителів та емоційне підґрунтя, що входять до професійного кредо педагогічних працівників закладу:
– пізнавати, діяти, спілкуватися, жити;
– будувати роботу на позитивних емоціях учителя та учня;
– розвивати, навчати, виховувати одночасно;
– максимально враховувати індивідуальні здібності дітей;
– не давати готові знання, а вчити добувати їх;
– формувати свідому, активну особистість громадянина.
Відділ освітнього менеджменту, науково-методичні кабінети української мови і літератури, зарубіжної літератури Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського висловлюють щиру подяку та свою шану директору Навчально-виховного об’єднання «Олександрійська гімназія ім. Т.Г. Шевченка – ЗНЗ І-ІІ ступенів – школа мистецтв» Лобунській Олені Анатоліївні, заступникам директора з навчально-виховної роботи Черниш Тетяні Василівні, Нос Катерині Василівні, Куделінській Ніні Євгенівні, Ковтун Людмилі Володимирівні, педагогічному колективу, вчителям Ціповяз Ларисі Валеріївні, Проценко Олені Григорівні, педагогічному колективу закладу за сприяння та проведення педагогічної практики для керівників шкіл області.
Р.S. Проведений захід став першою ластівкою для адміністрації та педколективу Олександрійської гімназії. З вдалою «прем’єрою» вас, колеги! Очікуємо нових успіхів! З надією на нову зустріч…