Головна » Новини » Cемінар переможців І (міського, районного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015»

Cемінар переможців І (міського, районного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015»

18 грудня 2014 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбувся семінар переможців І (міського, районного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» у чотирьох номінаціях: «Українська мова та література», «Хімія», «Правознавство», «Образотворче мистецтво».

Із 19 районів і міст області з’їхалися вчителі, які готові поділитися досвідом, окреслити нові напрями у своїй професійній діяльності та представити освітянську спільноту свого регіону.
Слід відзначити, що умови цьогорічного конкурсу відрізняються від попередніх років. Вперше на заключному турі всеукраїнського конкурсу обираються 12 кращих педагогів країни з кожної номінації заочно. Така умова стала причиною зміни організації науково-методичного супроводу конкурсу. Була запланована та реалізована серія он-лайн семінарів підготовки учасників до кожного конкурсного випробування. Так, у кінці листопада комунальним закладом «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» були надані методичні рекомендації з питань створення власного блогу; написання навчального проекту; моделювання сучасного уроку та здійснення самоаналізу уроку.
Даний семінар був п’ятим у цій системі підготовки конкурсантів.
З вітальним словом до учасників звернувся Нудний Василь Михайлович, заступник директора з науково-організаційної діяльності комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», охарактеризувавши конкурс як одну із форм підвищення кваліфікації та побажав конкурсантам успіхів.
Наукові позиції щодо поняття «професійна педагогічна компетентність» розкрила Голодюк Лариса Степанівна, заступник директора з науково-методичної діяльності комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук, доцент у своєму виступі «Конкурс «Учитель року» в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників області».
Учасники семінару були ознайомлені з умовами та порядком проведення ІІ (обласного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015». Особливістю даного семінару була організація спілкування конкурсантів з учасниками конкурсу «Учитель року» минулих років.
З досвідом участі в ІІ (обласному) та ІІІ (заключному) турах всеукраїнського конкурсу «Учитель року» ділилися учителі, проводили майстер-класи та спілкувалися з конкурсантами.
Майстер-клас «Розвиток творчих здібностей учнів шляхом використання нетрадиційних технік» провела Шлєєнкова Тетяна Миколаївна, учитель образотворчого мистецтва комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання ЗШ І-ІІІ ступенів № 24 – центр дитячої та юнацької творчості «Оберіг» Кіровоградської міської ради», заслужений учитель України (переможець третього (заключного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2011» у номінації «Образотворче мистецтво»). Нею була здійснена презентація досвіду роботи та продемонстрована технологія малювання возком.
Майстер-клас «Навчання в дії» був запропонований Жуковою Оксаною Володимирівною, учителем хімії Новоукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8 Новоукраїнської районної ради Кіровоградської області (лауреат третього (заключного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2010» у номінації «Хімія»). Оксана Володимирівна активізувала увагу присутніх у залі, використовуючи інтерактивні вправи. Дослід, який провели учасники майстер-класу, вчителі хімії, змусив задуматися усіх присутніх над питанням «Що ми їмо?».
Майстер-клас «Хронотопічний аналіз як шлях пізнання феномену літературного твору» проведений Тіхоненко Світланою Олегівною, учителем світової літератури гімназії № 9 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області (дипломант третього (заключного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2013» у номінації «Світова література»), був спрямований на показ суттєвості вибору теми для майстер-класу та глибинність її розкриття, що безумовно оцінюється високими балами членів журі.
Майстер-клас «Інноваційні родзинки педагогічної кухні в умовах становлення суспільства знань або Рецепт успішного уроку» був продемонстрований Аман Іриною Семенівною, вчителем інформатики Знам’янської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів (переможець другого (обласного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2013» у номінації «Інформатика»). Запропоновані завдання та вправи виконували вчителі різних спеціальностей, оскільки мова йшла про використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі та під час проведення майстер-класу. Усіх присутніх без винятку не залишила байдужими подана інформація.
Майстер-клас «Проблемний підхід як умова створення ситуації дослідження учнями фактів, явищ, процесів на уроках історії» (на прикладі вивчення тем «Кирило-Мефодіївське братство», «Українська державність в 1917-1921 роках»), проведений Бирзул Оксаною Василівною, вчителем історії Златопільської гімназії м. Новомиргорода Новомиргородської районної ради (лауреат третього (заключного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2005» у номінації «Історія»). Оксана Василівна зорієнтувала учасників цьогорічного конкурсу на системність у виборі теми та продемонструвала уміння давати глибокий аналіз навчальній інформації, будуючи систему вивчення матеріалу у ієрархічні підпорядкованості надсистеми і підсистем.
Майстер-клас «Формування предметної компетентності на уроках правознавства» (на прикладі вивчення тем галузевого права) Філіп Ірини Вікторівни, заступника директора з навчально-виховної роботи, учителя історії та права ліцею інформаційних технологій Олександрійської міської ради (переможець другого (обласного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2007» у номінації «Правознавство») показав, що на кожну отриману інформацію необхідно дивитися критично і вміти давати правову оцінку. Дібраний візуальний ряд до ряду завдань був повчальним і реалістичним.

 


Коментарів немає