10 травня 2017 року на базі КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» для педагогічних працівників профтехосвіти було проведено обласний тренінг з проблеми «Сучасні технології психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими потребами». У тренінгу взяли участь 22 педагогічні працівники профтехосвіти Кіровоградської області.
Тренінг провели старший викладач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти, кандидат психологічних наук Молчанова Оксана Миколаївна та старший викладач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти Павлюх Вікторія Вікторівна.
Захід організовано в рамках просвітницького тренінгу. Вступний етап був присвячений знайомству учасників, виробленню правил роботи та з’ясуванню очікувань всіх учасників від тренінгу.
Структура основної частини охоплювала 4 блоки. Роботу учасників в рамках І блоку було спрямовано на опрацювання нормативно-правової бази та науково-методичного забезпечення дітей з особливими потребами.
Значну увагу у ІІ та ІІІ блоці було приділено поповненню методичного кейсу. Молчанова О.М. ознайомила з сучасними методами і прийомами психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими потребами. Особливу увагу було зосереджено на навчальних стратегіях та методах роботи з учнями у системі профтехосвіти, оскільки дані заклади мають певні специфіку в аспекті поєднання навчальної та професійної підготовки молоді.
Павлюх В.В. зупинилась на сучасних підходах до здійснення корекційно-розвиткової роботи, зокрема, плануванні, організаційно-методичних засадах корекції, розвитку та компенсації порушень. Було окреслено можливості адаптації та модифікації у здійсненні психолого-педагогічного супроводу дітей різних нозологій. Відповідно до запитів учасників було зроблено акцент на супровід дітей з порушеннями аутичного спектру, зору, слуху, ДЦП, дітей з дефіцитом уваги та гіперактивністю та ін. Учасники визначили особливості розвитку таких дітей та шляхи і можливості кореційно-розвивальної роботи, обговорили альтернативні шляхи комунікації, налагодження міжособистісної взаємодії, розвитку основних психічних процесів тощо.
ІV блок – практична частина. З учасниками тренінгу опрацьовано арт-терапевтичні методики у роботі з учнями з особливими потребами, зокрема, кольоротерапії, ізотерапії, драмотерапії, роботі з асоціативними картками. Значна увага відводилася рольовим іграм, опрацюванню проблемних ситуацій та обговоренню можливостей психологічної підтримки, адаптації учнів з особливими потребами в закладах профтехосвіти.
Завершальну частину було присвячено підбиттю підсумків, з’ясуванню, чи справдились очікування та рефлексії.
Учасники тренінгу відзначили інформаційну насиченість тренінгу, нові форми роботи з учнями та поповнення методичного кейсу, підкреслили практичну та прогностичну спрямованість заходу.
Інформацію підготувала Павлюх В.В.,
старший викладач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти