Головна » Новини » Обласний тренінг для педагогічних працівників профтехосвіти

Обласний тренінг для педагогічних працівників профтехосвіти

10 травня 2017 року на базі КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» для педагогічних працівників профтехосвіти було проведено обласний тренінг з проблеми «Сучасні технології психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими потребами». У тренінгу взяли участь 22 педагогічні працівники профтехосвіти Кіровоградської області.

 Тренінг провели старший викладач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти, кандидат психологічних наук Молчанова Оксана Миколаївна та  старший викладач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти Павлюх Вікторія Вікторівна.

Захід організовано в рамках просвітницького тренінгу.  Вступний етап був присвячений знайомству учасників, виробленню правил роботи та з’ясуванню очікувань всіх учасників від тренінгу.

Структура основної частини охоплювала 4 блоки. Роботу учасників в рамках І блоку було спрямовано на опрацювання нормативно-правової бази та науково-методичного забезпечення дітей з особливими потребами.

Значну увагу у ІІ та ІІІ блоці було приділено поповненню методичного кейсу. Молчанова О.М. ознайомила з сучасними  методами і прийомами психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими потребами. Особливу увагу було зосереджено на навчальних стратегіях та методах роботи з учнями у системі профтехосвіти, оскільки дані заклади мають певні специфіку в аспекті поєднання навчальної та професійної підготовки молоді.

Павлюх В.В. зупинилась на сучасних підходах до здійснення корекційно-розвиткової роботи, зокрема, плануванні, організаційно-методичних засадах корекції, розвитку та компенсації порушень. Було окреслено можливості адаптації та модифікації  у здійсненні психолого-педагогічного супроводу дітей різних нозологій.  Відповідно до запитів учасників було зроблено акцент на супровід дітей з порушеннями аутичного спектру, зору, слуху, ДЦП, дітей з дефіцитом уваги та гіперактивністю та ін. Учасники визначили особливості розвитку таких дітей та шляхи і можливості кореційно-розвивальної роботи, обговорили альтернативні шляхи комунікації, налагодження міжособистісної взаємодії, розвитку основних психічних процесів тощо.

ІV блок – практична частина. З учасниками тренінгу  опрацьовано арт-терапевтичні методики у роботі з учнями з особливими потребами, зокрема, кольоротерапії, ізотерапії, драмотерапії, роботі з асоціативними картками. Значна увага відводилася рольовим іграм, опрацюванню проблемних ситуацій та обговоренню можливостей психологічної підтримки, адаптації учнів з особливими потребами в закладах профтехосвіти.

Завершальну частину було присвячено підбиттю підсумків, з’ясуванню, чи справдились очікування та рефлексії.

Учасники тренінгу відзначили інформаційну насиченість тренінгу, нові форми роботи з учнями та поповнення методичного кейсу, підкреслили практичну та прогностичну спрямованість заходу.

Фотозвіт і відеоматеріали

Інформацію підготувала Павлюх В.В.,
старший викладач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти