3-5 травня на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбувся науково-практичний семінар «Особливості викладання навчального предмета «Інформатика» в основній школі та перспективи удосконалення його змісту» на який з’їхались представники 22 областей України та м. Києва (загальна кількість учасників – 52). З вітальними словами до учасників семінару звернулися директор комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» Людмила Вікторівна Корецька та заступник начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації Лідія Францівна Шатна.
Усі виступи пленарного засідання були присвячені питанням формування інформаційно-цифрової компетентності учнів як стратегічної задачі загальної середньої освіти. Так, Голодюк Лариса Степанівна, заступник директора комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», висвітлила тему «Особливості переосмислення і переформатування освітнього середовища з метою забезпечення необхідних умов, засобів і технологій для навчання освітян та учнів».
Також із доповідями виступили:
Неділько Віталій Миколайович, завідувач кафедри інформаційних технологій Кіровоградської льотної академії Національного авіаційного університету, кандидат технічних наук, доцент
«Участь у хакатонах як засіб набуття STEM – компетенцій»;
Литвиненко Ольга Валентинівна, завідувач навчально-методичного центру дистанційного навчання комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»
«Стан, тенденції та перспективи розвитку дистанційної освіти в Кіровоградській області»;
Аман Ірина Семенівна, учитель інформатики та математики Знам’янської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Кіровоградської обласної ради, заслужений вчитель України
«Цифрова педагогіка для учнів спеціальної школи»;
Громко Григорій Юрійович, учитель інформатики та математики Нечаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Ю.І. Яновського Компаніївської районої ради Кіровоградської області
«Імітаційне моделювання в візуальних середовищах програмування»;
Сторожук Микола Володимирович, директор Кропивницького інженерного коледжу Центрально-українського національного технічного університету, кандидат технічних наук
«Комп’ютерна графіка і 3d – моделювання в загальноосвітньому курсі інформатики».
Подальша робота семінару відбувалась у чотирьох панельних дискусіях:
- Особливості викладання шкільного курсу інформатики в контексті оновлених програм та реалізації концепції «Нова українська школа».
- Науково-методичне забезпечення викладання інформатики в основній та старшій школі.
- Методичні принципи підготовки школярів до олімпіад, конкурсів, турнірів.
- Особливості підготовки вчителів до викладання інформатики за оновленими програмами.
В якості експертів на дискусію були запрошені провідні науковці, науково-педагогічні працівники, методисти та вчителі закладів (установ) освіти України:
Чернікова Людмила Антонівна, проректор з навчально-методичної роботи Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент;
Завадський Ігор Олександрович, доцент кафедри математичної інформатики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат фізико-математичних наук;
Громко Григорій Юрійович, учитель інформатики та математики Нечаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Ю.І. Яновського Компаніївської районної ради Кіровоградської області;
Булигіна Людмила Вікторівна, учитель інформатики Політехнічного ліцею Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» м. Києва;
Коршунова Ольга Вікторівна, головний редактор товариства з обмеженою відповідальністю «Видавничий дім “Освіта”»;
Барна Ольга Василівна, доцент кафедри інформатики та методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, кандидат педагогічних наук;
Шакотько Віктор Васильович, заступник директора з навчальної роботи Кременчуцького педагогічного коледжу ім. А.С. Макаренка;
Пилипчук Олександр Павлович, учитель інформатики Гаврилівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Теофіпольської районної ради Хмельницької області;
Кузічев Микола Миколайович, голова журі IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій, керівник центру інформаційних технологій управління освіти методичного центру департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради;
Скляр Ірина Віль’ївна, учитель інформатики природничо-наукового ліцею №145 Печерського району м. Києва, заслужений вчитель України
Горкавенко Володимир Миколайович, доцент кафедри квантової теорії поля фізичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат фізико-математичних наук;
Мельник Валентин Іванович, учитель інформатики Полтавського обласного ліцею-інтернату для обдарованих дітей із сільської місцевості при Кременчуцькому педагогічному училищі імені А.С. Макаренка, заслужений вчитель України;
Книшук Анатолій Васильович, учитель комунального закладу “Навчально-виховне об’єднання № 6 “Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, центр естетичного виховання “Натхнення” Кіровоградської міської ради Кіровоградської області”;
Пасічник Оксана Володимирівна, учитель інформатики навчально-виховного комплексу “Школа-гімназія “Сихівська” Львівської міської ради Львівської області;
Шлянчак Світлана Олександрівна, старший викладач кафедри інформатики Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, кандидат педагогічних наук;
Чала Марина Станіславівна, завідувач науково-методичної лабораторії інформаційно-технологічної освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».
У динамічних групах учасники семінару здійснили SWOT-аналіз науково-методичного забезпечення викладання інформатики в основній та старшій школі на 2017-2018 навчальний рік та надали свої пропозиції до інструктивно-методичного листа щодо організації та змісту вивчення інформатики у 2017-2018 навчальному році.
Значний інтерес викликала презентація креативного простору KOWO та приватної школи програмування Ш++. Співзасновники школи Шмельов Роман Валерійович та Книшук Анатолій Васильович відповіли на низку актуальних запитань щодо навчання школярів програмування.
Аналіз результатів конкурсу «Учитель року – 2017» в номінації «Інформатика» здійснив голова журі конкурсу, доцент кафедри прикладної математики та інформатики Житомирського державного університету імені Івана Франка, кандидат педагогічних наук Жуковський Сергій Станіславович.
У ході підведення підсумків семінару головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Кудренко Богдан Віталійович виділив три завдання, чітко окреслені в ході семінару: 1) вивчення й систематизація найкращих методичних і методологічних практик підготовки вчителів до викладання інформатики за оновленими програмами; 2) подальший розвиток ідей, які активно обговорювалися на семінарі, а саме: статус предмета «Інформатика», проблеми обґрунтування та мотивації участі школярів в олімпіадах, конкурсах, турнірах, якість фахової підготовки учителів інформатики з огляду на результати конкурсу «Учитель року-2017» в номінації «Інформатика», проблеми змісту навчання інформатики в новій реальності; 3) розробка методичного інструментарію, адекватного вимогам концепції «Нова українська школа».
З матеріалами виступів можна ознайомитись на блозі семінару http://seminarlito.blogspot.com/.
Інформацію підготувала: Марина Чала, завідувач НМЛ інформаційно-технологічної освіти