Відповідно до Плану роботи інституту 11-12 жовтня 2022 року відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція, присвячена 104-й річниці від дня народження Василя Сухомлинського «Педагогіка партнерства: реалії та перспективи».
До участі у заході долучилося понад 80 педагогів, серед яких науковці, науково-педагогічні працівники, вчителі, вихователі, студенти закладів вищої освіти з 16 регіонів України.
Відкрив конференцію директор інституту, кандидат філологічних наук, доцент Віталій Дмитрук. У вступному слові він підкреслив особливу роль нашої області в історії освіти України, становленні та розвитку педагогічної науки та зазначив, що ідеї нашого земляка, ученого і педагога-практика Василя Сухомлинського, науково обґрунтовані, перевірені досвідом і практикою життя, стали надбанням педагогічної громадськості всієї планети. На думку видатного педагога, ефективний виховний вплив на учня можливий тільки за умов спрямованої діяльності всього педагогічного колективу, батьків, громадськості, соціального середовища. І сьогодні низка питань такого змісту турбує їх всіх. Під час реалізації принципів педагогіки партнерства відбувається утвердження та єдність інтелектуальної діяльності, світоглядних переконань та творчої співпраці різних учасників освітнього процесу. Педагогічна спадщина Василя Сухомлинського привертає все пильнішу увагу вчених і практиків. Віталій Дмитрук висловив упевненість, що ця конференція, яка має високий фаховий і представницький рівень, посилить інтеграцію науки і практики, забезпечить взаємне збагачення досвіду роботи новими концептуальними підходами щодо формування готовності педагогічних працівників до впровадження в освітній процес ідей педагогіки партнерства.
Організаторами та модераторами конференції були Олександр Жосан, завідувач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти, кандидат педагогічних наук, та Валентина Войтко, старший викладач кафедри, кандидат педагогічних наук.
Зміст доповідей учасників конференції охоплював тематичні напрями:
- історія становлення та теоретичні засади педагогіки партнерства; психологічні аспекти педагогіки партнерства;
- ідеї партнерської взаємодії в корекційній освіті та інклюзивному навчанні;
- дошкілля, початкова освіта та педагогіка партнерства;
- ідеї партнерства у старшій школі, позашкіллі та в менеджменті освіти.
Виступи науковців і практиків були багатоаспектні, виважені, глибоко прожиті і спрямовані на подолання стереотипів в освітньому процесі та вихованні підростаючого покоління. Приємно, що доповіді представників нашого інституту Ірини Небеленчук, Наталії Тарапаки, Олександра Жосана, Анжели Гельбак, Валентини Войтко, Антоніни Кендюхової, Вікторії Павлюх, Наталії Дметерко, Ольги Волошиної, Ірини Марченко були позитивно сприйняті учасниками конференції.
Захід пройшов на одному подиху і залишив по собі ґрунтовні наукові та методичні матеріали, які будуть оформлені у збірнику.