Відповідно до плану роботи комунального закладу «Кіровоградського обласного інституту імені Василя Сухомлинського» в період з 03 листопада по 04 листопада 2015 року на базі районного методичного кабінету відділу освіти Голованівської райдержадміністрації відбувся обласний семінар спеціалістів відділів, управлінь освіти, методистів методичних кабінетів (центрів) відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад з питань викладання математики з проблеми «Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій навчання: проблеми та досвід». У роботі семінару взяли участь 26 вчителів та 22 методисти. Не прибули до місця призначення представники Добровеличківського, Знам’янського, Маловисківського районів та м.Світловодська.
Структурна модель семінару складалась з модулів: презентаційного, науково-методичного, практичного та рефлексійного.
Презентаційний модуль подавали С.Туз, начальник відділу освіти Голованівської райдержадміністрації; В.Міщенко, завідувач районного методичного кабінету; Н.Лівітчук, методист районного методичного кабінету; В.Чайка, директор Побузької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, які працювали у методичній вітальні «Методист-це покликання». К.Баранова, директор НВК «Перегонівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ДНЗ» провела експрес-огляд даного закладу «Знайомтесь-це ми». Вчитель математики НВК «Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім.Т.Г.Шевченка-гімназія» О.Войченко представила візитну картку методичного об’єднання.
Розкриваючи практичний модуль своїми роздумами з питання «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі викладання математики: за і проти» ділились учителі математики Побузької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Н.Куршевська, В.Бухтяр, Л.Дудко; Капітанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів А.Ратушняк та Липовеньківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів В.Самофал. На занятті, яке проходило у формі педагогічного мосту «Використання інтернет – технологій у роботі методиста», розглянули питання «Використання блогу в організації методичного супроводу педагогічних працівників» (М. Філіпчук, методист ), розкрили можливості використання інноваційних технологій у роботі зі здібними та обдарованими дітьми (І.Забіяка, Гайворонська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, К.Подуфала загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с.Таужне). Разом з учителями НВК «Перегонівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ДНЗ» Л.Камповою, Л.Ставніченко, В.Жабчіц подорожували сторінками блогу методичного об’єднання математиків в рамках конкурсу «Педагогічна блогосфера», переглянули презентацію форм позакласної роботи (Я.Жабчіц).
У розкритті науково-методичного модуля разом із Ю.Захарійченко, старшим викладачем кафедри математики Національного університету «Києво-Могилянська академія», кандидатом фізико-математичних наук, дійшли висновку, що учні ХХІ століття – споживачі цифрового контента з самого народження, а тому при створенні нових підручників математики необхідні інтерактивні посилання, онлайн-тестування та використання комп’ютерних програм для розв’язування задач. Учасники розглянули структуру, зміст і обсяг навчального матеріалу сучасних підручників «Алгебра-8» та «Геометрія-7». Опрацювали характеристики тесту, зміст, специфікацію, форми тестових завдань та результати зовнішнього оцінювання 2015 року, звернули увагу на особливості проведення ЗНО-2016.
Методист науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін комунального закладу «КОІППО імені Василя Сухомлинського» Л.Ткаченко акцентувала увагу на вивченні математики в 7-х класах загальноосвітніх навчальних закладів в умовах переходу на нові навчальні програми у 2015-2016 н.р. Слухачі взяли участь у роботі майстер-класу вчителів математики НВК «Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім.Т.Г.Шевченка – гімназія» з питань використання хмарних технологій навчання, де розглянули питання:
– Створення математичної моделі навколишнього світу школярів відповідно до вимог Державного стандарту (Л.Дудар);
– Методичні особливості проведення уроків узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок з геометрії на прикладі теми «Суміжні і вертикальні кути» (М.Медведчук);
– Використання блогу, створеного вчителем математики для підтримки вивчення алгебри у 7 класі (Т. Березюк);
– Методика проведення випереджувальних уроків (О.Томашевська).
Своїми напрацюваннями з даного питання поділилась В.Ярова, викладач математики Голованівського ПТУ №38.
Рефлексійний модуль був опрацьований за таким планом:
– Експрес-інформація про новини методичної літератури з предметів природничо-математичного циклу (І.Хован, бренд-менеджер за напрямом «Фізика, математика, інформатика» видавництва «Ранок»);
– Індивідуальні консультації (Л.Ткаченко);
– Прийняття рішень за підсумками семінару.
Інформацію підготувала Ткаченко Л.А., методист науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін комунального закладу «КОІППО імені Василя Сухомлинського».