Головна » Новини » Засідання обласної творчої групи вчителів географії

Оплата за проживання та навчання здійснюється через будь-яке відділення банку у день початку навчання і у день поселення у гуртожиток. За довідками звертатись до навчально-організаційного центру освітньої діяльності:

т. (0522) 24-66-08

Засідання обласної творчої групи вчителів географії

Дієвою формою зв’язку шкільної географії з життям є краєзнавчий принцип навчання. Розвиток творчого потенціалу особистості, формування в учнів самостійної діяльності є найважливішим завданням шкільної освіти. Географічне краєзнавство, як засіб активізації всієї навчально-виховної роботи, має важливе значення в комплексному розв’язанні проблем формування в учнів реального світогляду, морального, естетичного, науково-природничого, фізичного, трудового виховання і, головне, у формуванні ключових навчальних компетентностей школярів.

Саме цим питанням було присвячене засідання обласної творчої групи вчителів географії «Використання географічного потенціалу засобами краєзнавства у формуванні фахової компетентності вчителя», яке відбулося 24-25 травня 2019 року на базах комунального закладу «Петрівське НВО «ЗШ І-ІІІ ступенів-гімназія» Петрівської районної ради, Іскрівської ЗШ І-ІІІ ступенів, філія Ганнівської ЗШ І-ІІІ Петрівської районної ради Кіровоградської області та КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».

На засіданні обговорювалися питання методики реалізації краєзнавчої складової в процесі навчання географії в умовах модернізації шкільної природничої освіти. Цій проблемі були присвячені виступи:

  • Федірко Ж.В., старшого викладача кафедри теорії та методики середньої освіти «Розвиток творчого потенціалу особистості вчителя у контексті становлення Нової української школи»;
  • Хлань Л.М., завідувачка науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін «Науково-методичний супровід викладання предметів освітньої галузі «Природознавство»;
  • Ошеги З.С. завідувачка районного методичного кабінету комунальної установи «Петрівське РЦОЗО» «Науково-методичний супровід підготовки педагогів до Нової української школи»;
  • Савостікової В.М., методиста районного методичного кабінету комунальної установи «Петрівське РЦОЗО» «Удосконалення професійної компетентності вчителя географії в умовах модернізації природничої освіти.

Практичний досвід реалізації краєзнавчого підходу, як методу поглиблення практичних умінь і навичок у викладанні географії, було презентовано вчителями географії комунального закладу «Петрівське НВО «ЗШ І-ІІІ ступенів-гімназія» Петрівської районної ради (Ваніна Н.І.) та Іскрівської ЗШ І-ІІІ ступенів, філія Ганнівської ЗШ І-ІІІ Петрівської районної ради (Баранько Т.В.).

На формування базових компетентностей у реалізації краєзнавчої складової в процесі навчання географії звернув увагу вчитель географії Войнівської ЗШ І-ІІІ ступенів Балацький Л.Ю. Як голова Олександрійського відділення УГТ, Леонід Юрійович розповів про діяльність відділення та окреслив завдання на майбутнє.

Учитель хімії КЗ «Петрівське НВО «ЗШ І-ІІІ ступенів-гімназія» Петрівської районної ради Швець О.О. у своєму виступі «Hand made» на службі у вчителя» охарактеризував аспекти розвитку творчої особистості учнів на уроках природничого циклу.

Практична частина заходу передбачала проходження туристсько-краєзнавчого маршруту «Край, де панує козацький дух і дивна благодать».

Підбиваючи підсумки заходу, хочеться відзначити, що рідна природа – могутнє джерело навчання та виховання учнів. Досліджуючи природу, школярі глибше пізнають навколишнє середовище, розвивають інтелект і культуру. І тому одне з основних завдань сучасного навчання географії – зробити все можливе, щоб результати наукового пізнання у вивченні своєї місцевості стали надбанням кожного учня, як заповідав Г. Сковорода: «Пізнай свій край… себе, свій рід, свій нарід, свою землю – і ти побачиш свій шлях у житті».

Програма засідання була змістовна і насичена. Учасники заходу повернулися додому сповнені нових задумів та ідей.

Інформацію підготувала завідувачка науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін Л. Хлань