04 березня 2019 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбулося засідання обласної творчої групи вчителів початкових класів з проблеми «Формування предметних компетентностей учнів у процесі реалізації вимог Державного стандарту початкової загальної освіти» (керівник Тіхонова Н.Г.).
На засіданні розглядалися такі питання:
- інноваційні технології в початковій школі: стратегії якісної освіти;
- формування предметних компетентностей у молодших школярів на уроках у початкових класах.
Відкрила засідання керівник творчої групи Наталія Георгіївна Тіхонова, старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук. Вона наголосила на актуальності представленої теми, важливості розуміння шляхів її реалізації та ефективності впровадження в освітньому процесі початкової школи в умовах реформування шкільної освіти.
Зі своїм поглядом на вирішення проблеми формування предметних компетентностей в учнів початкових класів під час викладання навчальних предметів поділилися члени творчої групи: Лисенко О.І., Дмитрієва С.А. («Кейс-технології в початкових класах в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа»), Григораш Н.В. («Застосування скрайбінгу у Новій українській школі»), Деменковець Л.С. («Сторітелінг як метод навчання в початковій школі та ефективний варіант неформального навчання»), Врадій Т.А. («Лепбук як засіб формування предметних компетентностей у молодших школярів»), Дар’єва І.І. («Пошукові таблиці як один із засобів розвитку пошукової діяльності учнів на уроках читання»).
Під час активного обговорення представлених навчально-методичних матеріалів учителі початкових класів зазначили, що важливим є доцільне впровадження інноваційних технологій. Лише за такої умови учитель початкових класів досягне належного рівня освіченості у молодших школярів та розкриє їхні розумові та творчі здібності.
З метою підвищення професійного рівня учасники творчої групи взяли участь у «круглому столі», під час якого обмінялися досвідом роботи з упровадження різних інноваційних технологій на уроках у початковій школі й удосконалили свої вміння через виконання практичних вправ. На думку педагогічних працівників, формування предметних компетентностей у молодших школярів базується на основі інтеграції, критичного мислення, педагогіці партнерства. Саме такий підхід в освітньому процесі початкової школи сприятиме різнобічному розвиткові особистості дитини та її світоглядних орієнтацій, необхідних для розв’язання життєвих проблем.
По завершенні засідання творчої групи педагоги області відзначили актуальність висвітленої проблематики, наголосили на практичній спрямованості отриманої інформації та окреслили плани щодо подальшої роботи.
Інформацію підготувала старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат педагогічних наук Тіхонова Н.Г.