У рамках співпраці комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» та Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка 24 травня 2017 року відбулася міжвузівська обласна науково-практична конференція з проблеми «Використання сучасних технологій навчання як засіб підвищення ефективності уроків у початковій школі».
Організаторами конференції виступили кафедра дошкільної та початкової освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» та кафедри факультету педагогіки і психології КДПУ імені Володимира Винниченка.
У роботі конференції взяли участь науково-педагогічні працівники кафедр: педагогіки дошкільної та початкової освіти КДПУ імені Володимира Винниченка (завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор Ткаченко Ольга Михайлівна), кафедра методик дошкільної та початкової освіти КДПУ імені Володимира Винниченка (завідувач кафедри, доктор філологічних наук, професор Іліаді Олександр Іванович), кафедра дошкільної та початкової освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» (завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент Тарапака Наталія Володимирівна), а також учителі початкових класів Кіровоградської області.
Відкрив конференцію Михида Сергій Павлович, проректор з наукової роботи КДПУ імені Володимира Винниченка, доктор філологічних наук, професор. З вітальним словом до учасників конференції звернувся декан факультету педагогіки та психології КДПУ імені Володимира Винниченка, кандидат педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України Рацул Анатолій Борисович та завідувач кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти, доктор педагогічних наук, професор Ткаченко Ольга Михайлівна.
Особлива увага під час конференції приділялася впровадженню сучасних інноваційних технологій навчання, що забезпечують урахування сучасних вимог у викладанні предметів в початковій школі. На конференції простежувалася співпраця науковців, методистів, учителів загальноосвітніх навчальних закладів щодо застосування на практиці інновацій в початковій школі.
Науковці КДПУ імені Володимира Винниченка у своїх виступах ознайомили педагогічних працівників області з особливостями підвищення професійної майстерності під час викладання навчальних предметів у початкових класах відповідно до реформування сучасної української школи. Увага слухачів акцентувалась на питаннях впровадження сучасного підходу до застосування різних технологій навчання в контексті компетентнісного потенціалу початкової школи.
В обговоренні зазначеної проблеми взяли участь учителі початкової школи області: Шаповал Т. Д., вчитель початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Світловодської міської ради Кіровоградської області, яка представила досвід роботи щодо застосування проектних технологій у процесі впровадження спадщини В. Сухомлинського; Красюк Г. І., вчитель початкових класів Новомиргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Новомиргородської районної ради Кіровоградської області, представила шляхи використання інноваційних технологій в процесі розвитку логічного мислення у молодших школярів; Джоган Н.П., вчитель початкових класів загальноосвітньої І-ІІІ ступенів №23 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області, довела учасникам конференції, що використання інтерактивних технологій навчання в початковій школі позитивно впливають на засвоєння навчального матеріалу учнями; Колесник Л.В., вчитель початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Світловодської міської ради Кіровоградської області, представила використання інноваційних технологій навчання на уроках математики; Гримач І.А., вчитель початкових класів Побузької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Голованівського району Кіровоградської області, акцентувала увагу на розвитку творчих здібностей молодших школярів засобами інформаційно-комунікаційних технологій.
У заключному слові Тарапака Наталія Володимирівна, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, відзначила актуальність проблематики, високий науково-методичний рівень конференції, а також наголосила на доцільності та результативності даного заходу, перспективі у подальшій співпраці.
Матеріали конференції будуть впроваджені в практичній діяльності педагогічних працівників області в рамках реалізації концептуальних засад Нової української школи.
Інформацію підготувала Н. Тарапака, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти.