Головна » Новини » Регіональний форум «Розвиток медіаосвіти в Україні: регіональний вимір»

Регіональний форум «Розвиток медіаосвіти в Україні: регіональний вимір»

31 жовтня 2024 року в м. Кропивницькому був проведений регіональний форум «Розвиток медіаосвіти в Україні: регіональний вимір». Організаторами заходу були Міністерство освіти і науки України, Академія педагогічної преси; співорганізаторами – департамент освіти і науки Кіровоградської обласної військової адміністрації та КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».

Перший регіональний форум з медіаосвіти зібрав освітян, керівників управлінь освіти, педагогів і науковців Кіровоградської області для обговорення шляхів розвитку медіаосвіти та інтеграції медіаграмотності в навчальні програми. Метою заходу було надати освітянам актуальні знання, досвід і практичні інструменти для розвитку медіаграмотності серед учнів та педагогів, зосередивши увагу на важливості критичного мислення і вмінні аналізувати інформацію.

Захід розпочався з вітальних слів від заступника директора департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної військової адміністрації Володимира ТАБОРАНСЬКОГО та директора КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» Віталія ДМИТРУКА. Вони підкреслили значення розвитку медіаосвіти для підвищення якості освіти в регіоні та важливість формування медіаграмотного суспільства.

Основні теми виступів:

1. Розвиток медіаграмотності вчителів-природничників Кіровоградщини: з досвіду роботи.
Жанна ФЕДІРКО, завідувач кафедри теорії і методики середньої освіти, кандидат педагогічних наук, представила досвід колективу інституту щодо розвитку медіаграмотності, розкрила практичні аспекти роботи та презентувала електронний ресурс «Медіапростір Кіровоградщини» для підтримки вчителів у викладанні медіаосвіти.

2. Актуальність розвитку медіаосвіти в регіонах: дослідження АУП та Socioinform. Максим ЗАПОРОЖЧЕНКО, менеджер медіаосвітніх програм Академії української преси та завідувач центру цифрової освіти та медіакультури МОІППО, ознайомив учасників із результатами дослідження щодо актуальності розвитку медіаосвіти в регіонах. Він акцентував увагу на ресурсах АУП, доступних для освітніх закладів, та продемонстрував їхнє практичне використання.

3. Наскільки ти медіаграмотний або чому і як викладати медіаграмотність. Андрій ЮРИЧКО, медіатренер, журналіст, кандидат філологічних наук, викладач КНУ імені Тараса Шевченка, провів інтерактивну сесію, де учасники могли оцінити рівень своєї медіаграмотності. Він детально розповів про важливість критичного сприйняття медіаінформації та поділився практичними рекомендаціями з викладання медіаграмотності.

Заключною частиною форуму стала панельна дискусія на тему «Медіаграмотність у регіоні: чого бракує для успіху?». Учасники обговорили бар’єри у впровадженні медіаграмотності, зокрема брак методичної літератури, потребу в підвищенні кваліфікації педагогів та підтримку на рівні шкіл і громад.

Учасники подякували організаторам за можливість отримати практичний досвід та висловили бажання брати участь у подібних форумах у майбутньому. Цей захід став важливим кроком до інтеграції медіаосвіти у систему освіти Кіровоградської області та підготовки учнів до життя в інформаційному суспільстві.