З метою оновлення поняття про змістове наповнення сучасного уроку української мови, української літератури, зарубіжної літератури, інтегрованого курсу «Мистецтво» з 10 квітня по 10 травня 2016 року проходив третій обласний конкурс методичний розробок уроків «Ідемо на урок: 8 клас» (наказ управління освіти, науки, молоді і спорту Кіровоградської облдержадміністрації від 11.04.2016 року №289). До розгляду журі було представлено 169 уроків української мови, української літератури, зарубіжної літератури, музичного мистецтва та художньої культури. Конкурс вийшов за межі області. Приємним було те, що до участі в ньому долучилися філологи Запорізької та Дніпропетровської областей.
17 травня 2016 року науково-методичною лабораторією гуманітарно-естетичних дисциплін за підсумками зазначеного конкурсу проведено науково-методичну конференцію вчителів української та зарубіжної літератури, української мови, музичного мистецтва та художньої культури з проблеми «Модернізація та технологізація сучасного уроку: інноваційний потенціал». У роботі конференції взяли участь учителі, методисти районних методичних кабінетів відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад, викладачі КДПУ імені Володимира Винниченка, педагогічні та науково-педагогічні працівники КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».
Гостем конференції був Авраменко Олександр Миколайович, доцент кафедри методики мов і літератур Київського університету імені Бориса Грінченка, український педагог, лінгвіст, літературознавець, автор понад 50 наукових праць і 70 підручників та посібників з української мови і літератури, відомий автор аудіодиктантів та радіопередачі «Загадки мови», ведучий експрес-уроків з української мови на каналі 1+1, який говорив про стан, проблеми, перспективи сучасної української мови.
На конференції прозвучали виступи:
«Урок у площині управління навчально-пізнавальної діяльності учнів»
Голодюк Лариса Степанівна, заступник директора з науково-методичної діяльності комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»;
«Сучасний урок української мови як лінгводидактичної категорії»
Кричун Людмила Петрівна, декан факультету філології та журналістики Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, кандидат філологічних наук;
«Інноваційні шляхи розуміння літератури доби бароко на уроках літератури у 8 класі»
Рибальченко Валентина Костянтинівна, доцент кафедри світової літератури та компаративістики Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, кандидат філологічних наук;
«Технологія уроків з підприємницьким тлом: крок до змін»
Гельбак Анжела Миколаївна, доцент кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», кандидат психологічних наук;
«Особливості уроку літератури в цифрову добу: нові виклики»
Ратушняк Олександр Михайлович, доцент кафедри української літератури КДПУ імені Володимира Винниченка, кандидат педагогічних наук;
«Роль методичної служби у підвищенні фахової майстерності вчителів-словесників через створення віртуального інформаційного простору»
Погрібна Наталія Василівна, методист Інформаційно-ресурсного методичного центру відділу освіти, молоді та спорту Кіровоградської райдержадміністрації.
Відбулася презентація інноваційних знахідок конкурсу «Ідемо на урок: 8 клас»:
«Як зробити урок літератури сучасним?»
Богдзієвич Світлана Миколаївна, учитель української мови і літератури Запорізької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №20 екологічного профілю запорізької міської ради Запорізької області;
«Вивчення літератури на сучасному уроці в контексті розвитку культури»
Тіхоненко Світлана Олегівна, учитель зарубіжної літератури гімназії №9 Кіровоградської міської ради;
«Формування самоосвітньої компетентності учнів засобами надбудов Microsoft: OneDrive, OneNoteOnline, Sway»
Бойко Людмила Борисівна, учитель української мови і літератури комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання № 6 «Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, центр естетичного виховання «Натхнення» Кіровоградської міської ради»;
«Застосування соціального сервісу PADLET для створення сучасного конспекту уроку: переваги та перспективи»
Губенко Галина Юріївна, вчитель зарубіжної літератури Великосеверинівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Кіровоградської районної державної адміністрації;
«Організація навчальної діяльності учнів засобами вебтехнологій»
Котляренко Наталія Миколаївна, учитель української мови і літератури комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання №33 «загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад Кіровоградської міської ради»;
«Інновації в тайм-менеджметні: використання таблиці як форми конспекту уроку»
Шевченко Вікторія Вікторівна, вчитель зарубіжної літератури Знам’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Знам’янської міської ради;
«Візуалізація уроку української літератури. Робота в соціальних сервісах веб 2.0»
Бугайова Наталія Анатоліївна, учитель української мови і літератури Новопразького навчально-виховного комплексу Олександрійської районної ради;
«Модернізований урок української літератури: від художнього слова до інтелектуальної карти»
Ахмедова Юлія Нодіржонівна, учитель української мови і літератури Компаніївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;
«Сучасний урок музичного мистецтва: ІКТ-супровід»
Кураксіна Оксана Ігорівна, вчитель музичного мистецтва комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів №20 – дитячо-юнацький центр «Сузірря» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області.
Ревнивцева Олена Володимирівна, завідувач науково-методичної лабораторії гуманітарно-естетичних дисциплін, презентувала Всеукраїнський експеримент з упровадження науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» (https://sites.google.com/site/vpfilolimp/).
Усі конкурсні уроки представлені на сайті конкурсу методичних розробок за посиланнями:https://padlet.com/arina_m81/7kgyjap8wo50.
Інформацію підготувала методист науково-методичної лабораторії гуманітарно-естетичних дисциплін Мінич Г.В.