2017/2018 н.р. є підготовчим до старту реформи загальної середньої освіти, результативність якої буде залежати від низки чинників, у тому числі й успішної діяльності методичних служб в закладах освіти.
З цією метою 04 січня 2018 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбулося перше засідання творчої групи заступників директорів закладів освіти, які відповідають за організацію освітнього процесу в початковій школі з проблеми «Шляхи вдосконалення професійної компетентності вчителів в умовах впровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»».
Сучасний етап розвитку системи освіти України, шляхи приведення змісту у відповідність з особистісними запитами учнів, світовими стандартами охарактеризувала Половенко О.В., завідувач обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».
У рамках методичного діалогу «Нормативні, теоретико-методологічні та організаційні засади початкової освіти» увага акцентувалася на пріоритети розвитку початкової освіти відповідно Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р.
Кірішко Л.М., методист обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», окреслила змістові напрями діяльності та пріоритетні завдання методичної роботи у закладі освіти в умовах реформування освіти, розкрила шляхи безперервної освіти педагога за індивідуальною освітньою траєкторією на основі сучасних форм, моделей та практик, звернула увагу на роль самоосвіти в професійному розвитку вчителя.
Під час круглого столу «Вивчаємо новий Закон України «Про освіту» висвітлено питання:
- Новий зміст освіти, заснований на формуванні необхідних для успішної самореалізації в суспільстві компетентностей.
- Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
- Умотивований вчитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.
- Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
- Наскрізний процес виховання, який формує цінності.
- Нова структура школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.
- Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.
- Забезпечення рівного доступу усіх дітей до якісної освіти.
Учасники заходу отримали завдання, результати роботи над яким будуть презентовані на другому засіданні творчої групи.
Інформацію підготувала Кірішко Л.М., методист обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».