Мета семінару: формування знань про основні напрямки поліпшення якості організації та проведення апробації шкільної навчальної літератури.
Завдання семінару були спрямовані на ознайомлення слухачів з нормативними документами щодо проведення апробації та моніторингу шкільної навчальної літератури, з психолого-педагогічними, методичними та дидактичними умовами апробації підручників з математики, на аналіз стану проведення апробації 2009-2010 року й окреслення проблем апробації і впровадження нових підручників.
Семінар розпочала завідувач відділу інноваційної діяльності та інтелектуальної власності Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Федірко Ж.В., яка відмітила головні організаційно-методичні умови апробації навчальної літератури з математики, зробила акцент на нормативно-правовій базі з апробації, що необхідна вчителям, які здійснюють апробацію підручників, вказала на недоліки ситуації видання навчальної літератури.
Старший викладач кафедри педагогіки і психології Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук Жосан О.Е. розкрив історію підручникотворення в Україні. Був проведений порівняльний аналіз між сучасним станом видання навчальної літератури та на початку становлення незалежності нашої держави, вказані основні етапи апробації та методичні умови її забезпечення в навчальних закладах, розкрито значення основних термінів та понять, пов’язаних з апробацією шкільної навчальної літератури. Олександр Едуардович вказав на проблему підготовки вчителя до апробації шкільної навчальної літератури. Він зазначив, що проблема існує через те, що вона є невивченою.
На семінарі виступила доцент кафедри прикладної математики, статистики та економіки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, кандидат фізико-математичних наук Ізюмченко Л.В. з питання проблем якості та вибору шкільних підручників. Вона зазначила, що під час аналізу та оцінки якості підручника необхідно враховувати:
– відповідність змісту підручника навчальній програмі з відповідного навчального предмета та рівня (інтегрованих рівнів) його змісту;
– відповідність змістового наповнення підручника віковим особливостям учнів;
– можливості підручника для здійснення учнями самостійної навчальної діяльності.
Під час круглого столу Каліновська Л.І., вчитель математики спеціалізованого загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів № 6 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області поділилася досвідом проведення апробації шкільної навчальної літератури в ЗНЗ і ознайомила слухачів зі шляхами підвищення якості та результативності апробації підручників з математики.
По завершенні семінару його учасники підвели підсумки роботи активним обговоренням основних напрямків поліпшення якості організації та проведення апробації шкільної навчальної літератури в Кіровоградській області.