2 листопада 2016 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбувся семінар-тренінг для практичних психологів шкіл-інтернатів та спеціальних шкіл, дитячих будинків, центрів соціально-психологічної реабілітації з проблеми «Розвиток професійної компетентності психологів в умовах освітніх змін».
Тренінг був розроблений і проведений Молчановою Оксаною Миколаївною, старшим викладачем кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти, кандидатом психологічних наук, та Павлюх Вікторією Вікторівною, старшим викладачем кафедри.
Учасникам тренінгу було представлено модель професійної компетентності, що включає чотири блоки: науково-теоретичну підготовку, дидактико-методичні аспекти, сучасні технології психологічного супроводу, зокрема, тренінг, воркшоп, квест та ін. та особистісну парадигму розвитку.
Старший викладач кафедри Молчанова О.М. значну увагу приділила методичному кейсу практичного психолога, презентувала структуру різних заходів та підбір адекватних методик відповідно до розвитку психічних процесів, інтелектуальної та емоційно-вольової сфери учнів різного віку.
Діагностичні аспекти роботи з дітьми різних нозологій у психологічному супроводі учнів з порушеннями психофізичного розвитку розкрила старший викладач кафедри Павлюх В.В. Поповнено кейс психологів діагностичним матеріалом щодо роботи з учнями з порушеним інтелектом, зокрема, наголошено на роботі з аутичними, гіперактивними дітьми та дітьми з комбінованими порушеннями розвитку.
У процесі роботи учасники в групах презентували модель сучасного психолога, визначили проблеми в організації психологічного супроводу в умовах спеціальних закладів, напрацювали шляхи вирішення проблем. Павлюх В.В. акцентувала увагу на низці нормативних документів щодо реформування освітньої галузі, зокрема, на концепції «Нової української школи», методичних рекомендаціях щодо організації навчально-виховного процесу для дітей з особливими потребами у 2016-2017 навчальному році та ін.
В аспекті прогностичної роботи кожен учасник визначив для себе найближчі та подальші цілі у здійсненні психологічного супроводу.
У ході рефлексії учасники наголосили на важливість застосування сучасних технологій у роботі практичного психолога шкіл-інтернатів, спеціальних шкіл та центрів соціально-психологічної реабілітації.
Завданням на посттренінг для учасників тренінгу було визначено побудову індивідуальної траєкторії розвитку.
Інформацію підготувала старший викладач кафедри Павлюх В.В.