23 травня 2019 року на базі Інклюзивно-ресурсного центру Маловисківської районної ради був проведений семінар директорів інклюзивно-ресурсних центрів з проблеми «Організаційний аспект діяльності інклюзивно-ресурсних центрів». На семінар були запрошені директори ІРЦ Кіровоградської області, які ще з минулого року активно функціонують, а також директор новоствореного Смолінського ІРЦ.
Лариса Володимирівна Привалова, директор ІРЦ Маловисківської районної ради, зустріла учасників семінару та провела кабінетами інклюзивно-ресурсного центру, які достатньо облаштовані сучасними комплектами дидактичних, корекційних та розвивальних матеріалів, а також сучасними психодіагностичними методиками (WISC-ІV, LEITER-3, CASD, PEP-3, CONNERS-3). Ознайомили зі своїми робочими місцями фахівці центру: Ярова Олена Василівна, практичний психолог; Іващенко Тетяна Миколаївна, вчитель-логопед; Чебалда Олександр Леонідович, вчитель-дефектолог. За запитами учасників семінару господарі показали документацію, яку ведуть, дидактичні матеріали, якими користуються та структуру проведення комплексного психолого-педагогічного обстеження дітей.
На семінарі були присутні Синчук Лілія Сергіївна – заступник голови Маловисківської РДА, Кравченко Світлана Вікторівна – начальник відділу освіти молоді та спорту Маловисківської РДА. Вони відзначили позитивні результати діяльності Інклюзивно-ресурсного центру Маловисківської районної ради. На наступні роки заплановано збільшення кількості інклюзивних класів та груп, облаштування ресурсних кімнат у всіх закладах освіти, де організована інклюзивна форма навчання, зміцнення матеріально-технічної бази ІРЦ та забезпечення підвищення професійної компетентності педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.
Важливою інформацію поділилася Ткач Антоніна Антонівна – директор комунального закладу «Світловодська спеціальна школа Кіровоградської обласної ради». На базі закладу створено умови для тимчасового перебування дітей з особливостями зорової функції, що дає можливість навчитися користуватися індивідуальними засобами корекції зору та доглядати за ними, дозувати зорове навантаження та виконувати комплекс вправ зорової гімнастики відповідно до медичних показників, правильно організовувати своє робоче місце та отримати уявлення щодо користування сучасними збільшувальними приладами, навички використання збережених аналізаторів для якісної навчально-пізнавальної діяльності. Антоніна Антонівна підкреслила, що система корекційно-реабілітаційної допомоги дітям з особливостями зорової функції починається із правильної координації усіх фахівців. Їхня спільна діяльність забезпечить ефективність інклюзивної форми навчання та дасть змогу особливій дитині соціалізуватися.
Оксана Сергіївна Побережець, методист ОНМЦ КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», висвітлила питання «Використання електронних сервісів та цифрових інструментів Google в професійній діяльності директора інклюзивно-ресурсного центру». Директори ІРЦ ознайомилися та набули базових навичок у роботі з деякими сервісами на цифровими інструментами, які необхідні у діяльності будь-якого закладу. Оксаною Сергіївною були окреслені вимоги до сайту закладу та визначені напрями обов’язкового його наповнення.
Інна Володимирівна Червонець, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», розкрила актуальне питання щодо Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоровʼя дітей і підлітків. Користування даною класифікацією дає можливість визначати не лише діагноз дитини, а й функціонування та обмеження життєдіяльності.
Тетяна Олександрівна Бражнікова, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», ознайомила директорів ІРЦ із структурою психодіагностичних методик (WISC-ІV, LEITER-3, CASD, PEP-3, CONNERS-3) та рекомендаціями щодо застосування.
На семінарі відбулось активне обговорення питання перспективності в роботі інклюзивно-ресурсних центрів; директори ІРЦ презентували особливості власної системи роботи, відзначили позитивні моменти у створенні таких центрів для дітей з особливими освітніми потребами та їх батьків; запропонували власні ініціативи щодо можливостей співпраці та практичної взаємодії фахівців ІРЦ області.
Інформацію підготувала Бражнікова Т.О., методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.