Головна » Новини » Обласний семінар-практикум учителів-дефектологів (тифлопедагогів)

Обласний семінар-практикум учителів-дефектологів (тифлопедагогів)

25 квітня 2019 року кафедрою педагогіки, психології і корекційної освіти  КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» на базі комунального закладу «Світловодська спеціальна школа Кіровоградської обласної ради» (директор Ткач А.А.) проведено обласний семінар-практикум учителів-дефектологів (тифлопедагогів) з проблеми «Корекційно-розвиткова робота з дітьми з порушеннями зору: сучасні підходи» (керівник семінару – Войтко В.В., науковий керівник – Жосан О.Е.).

Старший викладач кафедри, кандидат педагогічних наук Войтко В.В. з учасниками заходу опрацювала питання: нормативно-правове та науково-методичне забезпечення діяльності вчителя-дефектолога (тифлопедагога); корекційно-розвиткова робота з дітьми з порушеннями зору: сучасні підходи.

Учасники заходу переглянули та опрацювали фрагменти уроків:

– Інтегроване заняття із розвитку мовлення і орієнтування в просторі з теми «Дім. Будиночок. Оселя» (1 клас, вчитель початкових класів      Приходько Л.П.).

– Предметний урок (аплікація) з теми «Дівчина-весна в техніці пластелінопластика» (2 клас, вчитель початкових класів Галузо С.В.).

  • Урок англійської мови з теми «Світ тварин. Частини тіла» (3 клас, вчитель англійської мови Задніпрянець Н.С.).
  • Урок-дослідження з теми «Використання синонімів, антонімів, омонімів у мовленні» (5 клас, вчитель мови і літератури Пономаренко С.О.).
  • Урок географії з теми «Гідросфера» (6 клас, вчитель географії Сіромаха З.С.).
  • Основи масажу (практична робота) з теми «Масаж верхньої кінцівки» (11 клас, вчитель біології Мацук Л.О.).

– Інтегрований урок соціально побутової орієнтації і розвитку мовлення з теми «Великдень. Сервіровка столу» (3 клас, вчитель початкових класів Борисова Ю.С.).

– Заняття з лікувальної фізкультури з теми «Формування правильної постави і зміцнення м’язів ступні» (1 клас, вчитель фізкультури Буша Т.Д.).

  • Логопедичне заняття з теми: «Використання кінезіологічних вправ для дітей з особливими потребами». (вчитель-логопед Євтенко Л.В.).

Вчитель початкових класів Лєтнікова О.Ф. провела майстер-клас із методики розвитку креативного мислення слабозорих і незрячих учнів          (4 клас).

Круглий  стіл «Шляхи удосконалення корекційно-розвиткової роботи з учнями, що мають порушення зору», був спрямований на вирішення як практичних, так і теоретичних проблем організації освітнього процесу в спеціальній школі.

Войтко В.В. звернула увагу  учасників семінару-практикуму на:

– практичне застосування особистісно орієнтованого підходу в роботі з дітьми даної нозології;

– комплексну сутність корекційного супроводу дітей з вадами зору;

– наявність певних аспектів допрофільної освіти, які довелось побачити під час заходу;

– роль технічного оснащення в забезпеченні дидактичним матеріалом освітнього процесу (тифлологічний принтер);

– стан нервової системи дітей у робочому процесі;

– рівень професійності педагогічного складу;

– кваліфікованість управлінської діяльності  керівництва школи.

На завершення вихованці підготували святковий концерт «Наші таланти – тобі, Україно!».

Учасниками заходу було зроблено висновки: корекційно-розвиткова робота з дітьми з порушеннями зору в сучасних реаліях в даному закладі є змістовною та сучасною, адміністрація школи і педагогічний колектив працюють результативно, дбають про завтрашній день своїх вихованців.

 

Інформацію підготувала методист кафедри Марченко І.А.