Головна » Новини » Корекційна освіта: стан і перспективи

Корекційна освіта: стан і перспективи

2 жовтня 2019 року в комунальному закладі «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбувся обласний семінар-тренінг «Трендова студія вчителів-дефектологів (логопедів, тифлопедагогів, сурдопедагогів, олігофренопедагогів), керівників спеціальних шкіл та спеціальних шкіл-інтернатів» із проблеми  «Корекційна освіта: стан і перспективи».

З вітальним словом виступив кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти Олександр Жосан, який окреслив найважливіші проблеми функціонування корекційної освіти в Україні та запросив колег до активної участі в заходах, передбачених програмою трендової студії.

У панельній дискусії виступили: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психокорекційної педагогіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (м. Київ) Ніна Кравець з аналізом стану корекційної освіти та функціонування двох її основних компонентів: спеціальної освіти та інклюзивного навчання; директори спеціальних шкіл м. Кропивницького № 1 – Наталія Станкевич та № 3 – Валентина Фундова, які розповіли про особливості роботи вчителів-дефектологів – олігофренопедагогів і сурдопедагогів у сучасних умовах, результати соціалізації випускників цих шкіл та презентували методичні розробки педагогічних працівників і продукти дитячої творчості.

Кандидати психологічних наук Оксана Молчанова (старший викладач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти) і Анжела Гельбак (доцент кафедри) розповіли про результати досліджень проблем арт-терапії за образотворчим і музичним напрямами та їх апробації в умовах роботи з дітьми з інвалідністю.

Директор комунального закладу «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю» Фортечної районної у м. Кропивницькому Лілія Місюня навела приклади результативної корекційної роботи, сучасних підходів до розв’язання проблем соціалізації дітей з інвалідністю та звернула увагу присутніх на важливість посилення співпраці закладів освіти з реабілітаційними закладами.

Практичний психолог Марина Хода (м. Олександрія) презентувала свій досвід проведення корекційно-розвиткових занять з учнями, що мають психофізичні порушення різних нозологій, з використанням різноманітних методик та засобів.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти Валентина Войтко і завідувач кафедри Олександр Жосан підбили підсумки дискусії та сформулювали пріоритетні завдання подальшої підготовки вчителів-дефектологів в умовах диверсифікації післядипломної педагогічної освіти.

Усі учасники заходу взяли активну участь в обговоренні проблем, які висвітлювали доповідачі у своїх виступах, та сформулювали власні погляди на шляхи їх розв’язання. Найболючішими виявилися питання взаємодії спеціальних шкіл із інклюзивно-ресурними центрами, більшість яких, за словами присутніх, не надають батькам учнів необхідної інформації про форми корекційної освіти, які існують в Україні, а рекомендують їм лише одну – інклюзію. Це часто призводить до суттєвих труднощів у корекції й розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями, порушеннями зору і слуху, розладами спектру аутизму та з синдромом Дауна і значно ускладнюють подальше навчання і соціалізацію таких дітей.

У рамках трендової студії були проведені тренінги «Робота з дітьми, які мають порушення інтелекту: сучасні підходи» (Ніна Кравець) та «Корекція розвитку дітей з порушеною емоційно-вольовою сферою» (Валентина Войтко).

Учасники трендової студії відзначили високий рівень підготовки і проведення усіх передбачених її програмою заходів та висловили побажання продовження проведення трендових студій у майбутньому.

Інформацію підготувала Ірина МАРЧЕНКО, методист кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти.
Фото Оксани МОЛЧАНОВОЇ.