Головна » Новини » Психолого-педагогічні аспекти навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії

Психолого-педагогічні аспекти навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії

   21-22 лютого 2012 року на базі Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського спільно з Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Управлінням освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації відбулась Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічні аспекти навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії». 

У роботі конференції взяли участь завідувач сектора науково-методичного забезпечення змісту інклюзивної освіти відділення науково-методичного забезпечення змісту корекційної та інклюзивної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України Чамро Світлана Вікторівна, провідні науковці, аспіранти та батьки дітей з особливими освітніми потребами з різних областей України: Київської, Житомирської, Закарпатської, Львівської, Миколаївської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Хмельницької областей та освітяни Кіровоградської області.
Пленарне засідання розпочала начальник управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації Лещенко Ельза Володимирівна, яка поінформувала про заходи щодо запровадження інклюзивного навчання в Кіровоградській області.
Філософські аспекти інклюзивного навчання в контексті суспільних трансформацій висвітлив Бик Адам Сергійович, заступник директора з наукової роботи КОІППО імені Василя Сухомлинського, кандидат педагогічних наук, доцент.
Із основною доповіддю «Науково-методичний супровід реалізації державної політики щодо запровадження інклюзивного навчання в Кіровоградській області» виступила в.о. завідувача кафедри корекційної педагогіки КОІППО імені Василя Сухомлинського Павлюх Вікторія Вікторівна.
Актуальні питання підготовки педагогічних працівників до роботи в умовах інклюзивної освіти було розкрито в доповідях Чамро Світлани Вікторівни, завідувача сектора науково-методичного забезпечення змісту інклюзивної освіти відділення науково-методичного забезпечення змісту корекційної та інклюзивної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та Червонець Інни Володимирівни, завідувача науково-методичної лабораторії з інклюзивного та інтегрованого навчання КОІППО імені Василя Сухомлинського.
У роботі конференції також узяли участь представники Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Зокрема, кандидат педагогічних наук, професор кафедри медико-біологічних основ і фізичної реабілітації Григор’єв Анатолій Йосипович у доповіді «Інноваційні дослідження процесу терапевтичного впливу на учнів з обмеженими можливостями здоров’я» наголосив на важливості реабілітаційних аспектів супроводу інклюзивного навчання.
Досвід роботи щодо запровадження курсів з інклюзивної освіти висвітлено Королюк Тетяною Юріївною, викладачем педагогічного коледжу Львівського національного університету імені Івана Франка.
Питання науково-методичного забезпечення впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня розкрила Кашуба Людмила Володимирівна, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти КОІППО імені Василя Сухомлинського.
Управлінські аспекти запровадження інклюзивного навчання в закладах освіти було розкрито у виступах Сторчауса Сергія Дмитровича, директора комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів з утриманням дітей-сиріт та класами для дітей зі зниженим зором – центр позашкільного виховання Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»; Давидченко Валентини Миколаївни, завідувача дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 73 «Червона квіточка» комбінованого типу Кіровоградської міської ради Кіровоградської області; Левченко Лариси Павлівни, директора комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 15 – дитячий юнацький центр «Явір» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»; Бабака Тараса Степановича, директора загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 35 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області.
Про координуючу роль психолого-медико-педагогічної консультації в навчальній інтеграції дітей з особливими освітніми потребами доповіла Дорошенко Олена Миколаївна, завідувач Кіровоградської міської психолого-медико-педагогічної консультації.
Виховний супровід інклюзивного навчання розкрито Міцай Юлією Віталіївною, завідувачем навчально-методичного кабінету виховної роботи і шкільних бібліотек КОІППО імені Василя Сухомлинського.
У перший день роботи конференції учасники відвідали опорні заклади з питань упровадження інклюзивного навчання. Під час відвідування ДНЗ № 67 «Дельфін» та загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 35 було організовано зустрічі з педагогічними працівниками та обговорено проблеми запровадження інклюзивного навчання для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. У комунальному закладі «НВО «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів з утриманням дітей-сиріт та класами для дітей зі зниженим зором – центр позашкільного виховання Кіровоградської міської ради Кіровоградської області» відбулось обговорення актуальних проблем науково-методичного забезпечення навчання дітей з порушеннями зору.
Під час конференції було організовано роботу секцій із напрямів:
– підготовка педагогічних працівників дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів до роботи в умовах інклюзії;
– психолого-медико-педагогічні аспекти навчання дітей із особливими освітніми потребами;
– організація навчально-виховної роботи в класах із інклюзивним навчанням.
Багато запитань до представника Інституту інноваційних технологій і змісту освіти було передано в письмовій формі стосовно нормативно-правового, матеріально-технічного та кадрового забезпечення інклюзивного навчання. У перерві між секційними засіданнями було організовано круглий стіл, під час якого Чамро Світлана Вікторівна розповіла про сучасний стан та перспективи запровадження інклюзивного навчання в загальноосвітній простір.
Учасниками Всеукраїнської науково-практичної конференції «Психолого-педагогічні аспекти навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії» підготовлено та схвалено рекомендації. Також планується опублікування збірки матеріалів, тез та доповідей конференції учасників.
За активну участь у роботі даного заходу Подяками КОІППО імені Василя Сухомлинського відмічено наступних педагогічних працівників області:
Григор’єва А.Й. – кандидата педагогічних наук, професора кафедри медико-біологічних основ і фізичної реабілітації Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка;
Дорошенко О.М. – завідувача Кіровоградської міської психолого-медико-педагогічної консультації;
Сторчауса С.Д. – директора комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів з утриманням дітей-сиріт та класами для дітей зі зниженим зором – центр позашкільного виховання Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»;
Давидченко В.М. – завідувача дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 73 «Червона квіточка» комбінованого типу Кіровоградської міської ради Кіровоградської області;
Сичову С.В. – практичного психолога дошкільного навчального закладу № 47 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області;
Сорокун Н.М. – учителя-логопеда дошкільного навчального закладу № 71 «Катруся» з групами компенсуючого типу Кіровоградської міської ради Кіровоградської області, консультанта Кіровоградської міської психолого-медико-педагогічної консультації;
Овсяннікову В.С. – учителя-логопеда дошкільного навчального закладу № 67 «Дельфін» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області;
Гагу А.А. – практичного психолога загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 29 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області;
Новікову Л.А. – учителя початкових класів Новомиргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Новомиргородського району;
Пташинську В.В. – учителя трудового навчання та основ здоров’я, класного керівника класу інтенсивної педагогічної корекції комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 15 – дитячий юнацький центр «Явір» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»;
Бабака Т.С. – директора загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 35 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області;
Віноградову К.А. – завідувача дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 67 «Дельфін» комбінованого типу Кіровоградської міської ради Кіровоградської області;
Третяк О.П. – учителя початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 34 – економіко-правовий ліцей «Сучасник» – дитячо-юнацький центр Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»;
Губарєву Н.В. – учителя початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 35 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області;
Врадій Т.А. – учителя початкових класів Добровеличківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 – гімназія» Добровеличківської райдержадміністрації Кіровоградської області;
Александрович С.А. – учителя початкових класів Помічнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Добровеличківської райдержадміністрації Кіровоградської області;
Кудлай О.М. – практичного психолога дошкільного навчального закладу № 2 Олександрійської міської ради Кіровоградської області;
Квашу Т.І. – практичного психолога спеціального дошкільного навчального закладу № 45 «Краплинка» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області.

     Завантажити проект рекомендацій

 






Коментарів немає