20 – 22 квітня 2016 року науково-методичною лабораторією природничо-математичних дисциплін ( завідувач – Хлань Л.М., методист – Ціперко Т.В.), за участі викладачів, студентів природничо-географічного факультету Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка на базі КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» та КЗ «НВО №6 «Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ступенів, центр естетичного виховання «Натхнення» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області» проведено міжвузівську науково-практичну конференцію керівників районних (міських) методичних об’єднань учителів хімії та географії з проблем: «Шкільна хімічна освіта: проблеми і перспективи», «Актуальні питання географічної освіти: досвід, потенціал, перспективи» (наказ директора департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 15.12.2015 року № 449 «Про проведення обласних науково-методичних заходів, конференцій, семінарів, засідань творчих груп, занять шкіл педагогічної майстерності, майстер-класів, тренінгів тощо у 2016 році»).
Організатори конференції мали на меті презентувати набутки дослідно-експериментальної діяльності в галузі навчання природничих дисциплін, досвід та перспективи розвитку творчої особистості. Оскільки співпраця науковців, методистів, учителів загальноосвітніх навчальних закладів, які вивчають і застосовують на практиці інновації природничих та педагогічних ідей, виявляють та підтримують обдаровану молодь, сприяє переходу України на інноваційний шлях розвитку.
Особлива увага під час конференції приділялася впровадженню інноваційних технологій навчання, комплексу навчально-методичного супроводу, що забезпечує урахування сучасних вимог в галузі викладання хімії та географії.
Хлань Л.М., завідувач науково-методичної лабораторії, визначила вимоги до компетентнісних результатів навчання в контексті підготовки до міжнародного дослідження якості освіти PISA – 2018.
Ціперко Т.В., методист науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін, зазначила, що однією з умов професійного розвитку педагогічних працівників є опрацювання законодавчих актів держави про освіту; розкрила основні питання впровадження нових програм з хімії у 2016-2017 навчальному році; вказала, що професійним обов’язком учителя повинне бути постійне удосконалення професійної компетентності.
Науковці Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка Бохан Ю.В., завідувач кафедри хімії, кандидат хімічних наук, Голодаєва О.А., доцент кафедри хімії, кандидат хімічних наук, Мовчан С.В., старший викладач кафедри географії та геоекології, Маслова Н.М., доцент кафедри географії та геоекології, кандидат географічних наук, Онойко Ю.Ю., старший викладач географії та геоекології, кандидат географічних наук, Мирза-Сіденко В.М., завідувач кафедри географії та геоекології, кандидат біологічних наук, ознайомили учасників конференції з особливостями професійного самовдосконалення вчителя, профорієнтаційною роботою в умовах профільного навчання, презентували навчально-методичні посібники, розроблені працівниками кафедр з питань підготовки учнів до олімпіад, організацією дослідно-експериментальної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах: шкільні наукові товариства, відділення МАН, STEM – освіта як форми підготовки учнів до науково-дослідної діяльності, що є ефективним засобом підвищення якості освіти.
Скрипка Г.В., старший викладач кафедри ТІМСО КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук, Литвиненко О.В., завідувач центру дистанційного навчання КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», визначили дистанційне навчання, як нову, важливу форму організації навчально – виховного процесу. Розкрили його цілі, види, моделі, переваги та проблеми.
Кравченко Н.С., директор комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання №6 «Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ступенів, центр естетичного виховання «Натхнення» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області» відзначила, що зміна пріоритетів освіти призвела до трансформації педагогічного портрету сучасного педагога: це гуманіст з високим рівнем майстерності, який володіє різними технологіями, стає співробітником, другом. Це вчителі з особливим настроєм, професіоналізмом, які здійснюють інноваційний рух з упровадження нових інформаційних технологій у навчально-виховний процес. Що ж відзначає дух педагогічного колективу? Це творчий пошук, спрямований на визначення філософії школи, в центрі уваги якого – особистість дитини.
На конференцію були запрошені педагоги-новатори, які представили свій досвід роботи з зазначених проблем:
Романова М.М., учитель географії комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання №25 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання «Ліра» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області», «Он-лайн ресурси у підтримці діяльності вчителя географії як ключового суб’єкта он-лайн спільноти»;
Тикул О.А., учитель хімії комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання №25 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання «Ліра» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області», «Використання ІКТ на уроках хімії»;
Жукова О.В., учитель хімії Новоукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №8 Новоукраїнської районної ради Кіровоградської області, «Мультимедійний супровід уроків хімії, як засіб підвищення ефективності навчального процесу»;
Хомутенко О.В., учитель хімії та біології комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання №6 «Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ступенів, центр естетичного виховання «Натхнення» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області», «Використання Google Apps та Google Class на уроках хімії та біології»;
Баланенко В.В., учитель хімії Кіровоградської гімназії нових технологій навчання Кіровоградської міської ради Кіровоградської області, «Функції сучасного уроку. Он-лайн уроки»;
Меташоп Н.В., учитель хімії ОНВК (ЗНЗ I-ІI ступенів №17-ліцей) Олександрійської міської ради Кіровоградської області, «Европейська інтеграція ЗНО»;
Шевцов А.О., учитель географії Куколівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа I-III ступенів – дошкільний навчальний заклад» Олександрійської районної ради Кіровоградської області, «Формування предметної компетентності під час проведення краєзнавчих досліджень»;
Балацький Л.Ю., учитель географії Войнівської загальноосвітньої школи I-IІI ступенів Олександрійської районної ради Кіровоградської області, «Підготовка вчителя-дослідника до викладання географії в умовах реформування освіти»;
Маменко І.В., учитель географії НВК «Звенигродський ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ Олександрійської міської ради Кіровоградської області», «Формування краєзнавчої компетентності на уроках географії».
Практична частина конференції проведена на базі підприємств: приватне підприємство «Віктор і К», Кременчуцький судноплавний шлюз, водоканал Дніпро-Інгулець, зрошувальні системи (м.Світловодськ), у ході якої учасники мали можливість ознайомитися з сучасним виробництвом продовольчих товарів, контролем за якістю поверхневих вод, екологічним впливом підприємств на сучасний стан довкілля, та закладів освіти Світловодського району.