Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15.01.2018 р. №34 «Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи» розпочато підготовку тренерів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти Кіровоградської області, які навчатимуть учнів 1-х класів відповідно Концепції «Нова українська школа».
30.01-01.02. 2018 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» проводився навчальний тренінг.
У проведенні тренінгу брали участь:
Тарапака Н. В., завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук, доцент;
Кондратова В. В., доцент кафедри дошкільної та початкової освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук, координатор та тренер освітнього проекту «Нова українська школа»;
Тіхонова Н. Г., старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук, тренер освітнього проекту «Нова українська школа»;
Чернецька О. Г., старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського»;
Коса І. Т., завідувач науково-методичної лабораторії іноземних мов та міжнародних освітніх обмінів КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», координатор освітнього проекту «Нова українська школа»;
Шумейко Ю. М., учитель початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10 Світловодської міської ради, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист; методист міського методичного кабінету управління освіти м. Світловодська, тренер освітнього проекту «Нова українська школа».
Загальна кількість учасників тренінгу – 75 осіб. З них: методистів з початкової освіти – 30 осіб, методистів з іноземної мови – 7, заступників директорів закладів загальної середньої освіти з навчально-виховної роботи у початкових класах – 23 особи, керівників методичних об’єднань учителів початкових класів – 5, науково-педагогічних та педагогічних працівників вищих навчальних закладів ‑ 17.
Всі учасники даного тренінгу пройшли успішне навчання.
Розглядалися такі питання:
- Представлення проекту Державного стандарту початкової освіти. Теоретичні засади Нової української школи.
- Особливості організації освітнього середовища.
- Інтегроване навчання та міжпредметні зв’язки на уроках в початковій школі: спільне, відмінне, особливості реалізації.
- Інтеграція: тематичний та діяльнісний підходи.
- Особливості проведення ранкових зустрічей.
- Проект Державного стандарту початкової освіти. Модельна навчальна програма (1 клас).
- Організаційно-методична структура планування на місяць, тиждень, день. Особливості розробки навчального заняття.
- Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
- Робота в команді.
- Робота з батьками.
За підсумками роботи тренінгу найсильнішими його сторонами були: організація та проведення тренінгу; доброзичливість тренерів; обговорення особливостей реалізації освітнього проекту «Нова українська школа»; правильно підібрана програма тренінгу; спонукання до творчості; організація та проведення лекційних та практичних занять; конкретність; практична спрямованість тренінгу; методична допомога; позитивна атмосфера; навчальна результативність.
Бажаємо всім учасникам тренінгу подальших творчих успіхів на шляху плідної праці щодо реалізації освітнього проекту «Нова українська школа» та підготовки педагогічних працівників закладів освіти, які навчатимуть учнів 1-х класів відповідно до концептуальних засад Нової української школи!
Інформацію підготувала: доцент кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат педагогічних наук Кондратова Вікторія Вадимівна.