Перший день тренінгу
З 10 по 13 липня 2017 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» проходить тренінг для вчителів експериментальних шкіл з питань впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти (дослідно-експериментальна робота за темою «Реалізація інтегрованого підходу в початковій освіті у контексті Концепції Нової української школи»).
В перший день тренінгу розглядалися такі питання:
- Відкриття тренінгу. Вітальне слово від П.К. Хобзея.
- Огляд програми тренінгу. Знайомство учасників. Вироблення правил. Очікування учасників тренінгу.
- Представлення проекту державного стандарту початкової загальної освіти. Теоретичні засади Нової української школи.
- Особливості організації освітнього середовища.
- Оцінка дня.
Другий день тренінгу
Головні питання дня:
- Практика «Ранкова зустріч».
- Інтегроване навчання та міжпредметні зв’язки на уроках в початковій школі.
- Континуум інтегрованого навчання. Інтеграція: тематичний та діяльнісний підходи.
- Оцінка дня.
Третій день тренінгу
Питання, які обговорювалися
- Проект Державного стандарту початкової освіти. Модельна навчальна програма (1 клас).
- Організаційно-методична структура планування на місяць, тиждень, день.
- Розвиток успішності особистості через ключові компетентності: формування підприємливості.
- Оцінка дня.
Четвертий день тренінгу
Розглядалися такі питання:
- Розробка модельної програми на тиждень (тема “Техніка, яка допомагає”) та навчального заняття.
- Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
- Робота в команді. Залучення батьків.
- Представлення он-лайн плвтформи освітніх ресурсів, тренерського та вчительських форумів.
- Круглий стіл.
- Підведення підсумків тренінгу. Оцінка тренінгу.
ЗВІТ
за проведений тренінг
Контактна інформація про тренерів:
- Кондратова Вікторія Вадимівна, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»; тел. моб.: 0954838164, koippo3@ukr.net, vika_v77@ukr.net
- Тіхонова Наталія Георгіївна, старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»; тел. моб.: 0667893507, koippo3@ukr.net.
Місце проведення: комунальний заклад «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»
Питання звіту:
1. Загальна кількість учасників: 12, з них: 0 чоловіків, 12 жінок; методистів з початкової освіти – 2, заступників директорів – 1, вчителів – 9.
2. Зміни/доповнення, які ви вносили до запропонованої програми.
В 2-й день тренінгу крім питань: «Континуум інтегрованого навчання», «Інтеграція: тематичний та діяльнісний підходи» розглядалося проблема «Інтегроване навчання та міжпредметні зв’язки на уроках в початковій школі: спільне, відмінне, особливості реалізації» з метою звернення уваги на порівняльну характеристику інтегрованого навчання й навчання з міжпредметними зв’язками та наведенням конкретних прикладів їх реалізації на уроках в початковій школі.
На 3-й день тренінгу крім зазначених у програмі питань було висвітлено питання «Особливості формування підприємницької компетентності» та проведено гру «Квест».
На 4-й день – «Особливості розробки навчального заняття».
3. Найкраще були сприйняті учасниками такі теми:
- «Представлення проекту Державного стандарту початкової освіти. Теоретичні засади Нової української школи;
- «Особливості організації освітнього середовища»;
- «Інтегроване навчання та міжпредметні зв’язки на уроках в початковій школі: спільне, відмінне, особливості реалізації»;
- Інтеграція: тематичний та діяльнісний підходи»;
- «Ранкова зустріч»;
- «Організаційно-методична структура планування на місяць, тиждень, день. Особливості розробки навчального заняття»;
- «Робота в команді. Залучення батьків»;
- гра «Квест».
Ми намагалися, щоб весь матеріал, який висвітлювався на тренінгу був доступно пояснений з наведенням конкретних прикладів та мав практичну спрямованість з залученням учасників до роботи у групах (то у 4-х групах, то у 2-х) та колективно.
4. Тем, які складно сприймалися учасниками тренінгу не було.
5. На наш погляд, бажано було б, представити учасникам тренінгу модельні програми з усіх освітніх галузей.
6. Аналіз форм оцінки тренінгу:
- Загальна оцінка – 5.
- Найбільш цікавими і потрібними темами, на думку учасників тренінгу, були:
- «Представлення проекту Державного стандарту початкової освіти. Теоретичні засади Нової української школи»;
- «Особливості організації освітнього середовища»;
- «Ранкова зустріч»;
- «Організаційно-методична структура планування на місяць, тиждень, день»;
- «Інтегроване навчання та міжпредметні зв’язки на уроках в початковій школі: спільне, відмінне, особливості реалізації»;
- Інтеграція: тематичний та діяльнісний підходи»;
- «Робота з батьками».
7. Учасники тренінгу дали наступну оцінку його складовим:
1 | Цілі тренінгу були: | Повністю досягненні (4) – 4, (5) – 8 |
2 | Презентації тренерів і роздавальний матеріал були: | Добре організовані (4) – 1, (5) – 11 |
3 | Тренери були: | Добре підготовлені (5) – 12 |
4 | Зміст тренінгу був: | Достатній (4) – 8, (5) – 4 |
5 | Час, відведений для цього був: | Достатній (4) – 4, (5) – 8 |
6 | Ідеї та види діяльності були: | Дуже заохочувальні (5) – 12 |
7 | Під час семінару я отримала: | Багато нової інформації (4) – 6, (5) – 6 |
8 | Я збираюся застосувати отриману інформацію у своїй роботі: | Досить часто (4) – 1, (5) – 11 |
9 | В загальному, я вважаю цей семінар був: | Потрібний (5) – 12 |
8. Найсильнішою стороною цього тренінгу було:
- організація та проведення тренінгу;
- доброзичливість тренерів;
- обговорення реалізації дослідно-експериментальної роботи;
- роздавальний матеріал;
- спонукання до творчості;
- правильно підібрана програма тренінгу;
- організація та проведення практичних завдань;
- конкретність;
- практична спрямованість;
- методична допомога;
- позитивна атмосфера;
- навчальна результативність.
9. Найслабкішою стороною тренінгу було: відсутність модельних програм (подані були тільки з математичної та мовно-літературної галузей).
10. Загальні коментарі.
Даний тренінг був дуже потрібним.
Творча атмосфера, комфортні умови.
Прохання до вересня 2017 року забезпечити:
- модельними програмами з усіх освітніх галузей;
- навчальними матеріалами для учнів;
- зразками оформлення документації (класний журнал, особові справи, звітність);
- методичними рекомендаціями щодо організації навчальної діяльності протягом дня.