18 – 20 квітня 2017 року науково-методичною лабораторією природничо-математичних дисциплін ( завідувач – Хлань Л.М., методист – Ціперко Т.В.) на базі Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (кафедра хімії) та базі КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» проведено міжвузівську науково-практичну конференцію керівників районних (міських) методичних об’єднань учителів хімії та географії з проблем «Шкільна хімічна освіта: проблеми і перспективи», «Удосконалення методичної компетентності вчителя в умовах неперервної освіти» за участі викладачів, студентів природничо-географічного факультету.
Організатори конференції мали на меті презентувати набутки дослідно-експериментальної діяльності в галузі навчання природничих дисциплін, досвід та перспективи розвитку творчої особистості, розкрити питання впровадження оновлених програм з хімії та географії, ознайомити учасників конференції з навчально-методичними комплексами щодо викладання вищезазначених дисциплін у 2017-2018 навчальному році. Особлива увага під час конференції приділялася впровадженню інноваційних технологій навчання, що забезпечує урахування сучасних вимог в галузі викладання хімії та географії. На конференції прослідковувалася співпраця науковців, методистів, учителів загальноосвітніх навчальних закладів щодо застосування на практиці інновацій природничих та педагогічних ідей.
Хлань Л.М., завідувач науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін, розкрила питання «Географічна освіта: модернізація чи реформування», окреслила вимоги до компетентнісних результатів навчання в контексті підготовки до міжнародного дослідження якості освіти PISA – 2018.
Ціперко Т.В., методист науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін, зазначила, що однією з умов професійного розвитку педагогічних працівників є опрацювання законодавчих актів держави про освіту. Зосередила увагу на підсумках ЗНО 2016 року та перспективах проведення зовнішнього незалежного оцінювання на 2017 рік.
Завідувач та методист лабораторії розкрили основні питання впровадження нових програм з хімії, географії у 2017-2018 навчальному році, вказали, що професійним обов’язком учителя повинно бути постійне удосконалення професійної компетентності.
Науковці Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка Бохан Ю.В., завідувач кафедри хімії, кандидат хімічних наук, Домаранський А.О., доцент кафедри географії та геоекології, кандидат географічних наук, ознайомили учасників конференції з особливостями професійного самовдосконалення вчителя, профорієнтаційною роботою в умовах профільного навчання, презентували навчально-методичні посібники, розроблені працівниками кафедр з питань підготовки учнів до олімпіад, організацією дослідно-експериментальної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах.
Красуцька І. В., відмінник освіти України, головний редактор УОВЦ “Оріон”; Савчук І.Г., науковий співробітник Інституту географії НАН України, співавтор підручника «Географія» для 9 класу, кандидат географічних наук, презентували свій підручник як компетеннтнісний підручник – шлях до успіху в житті.
Литвиненко О.В., завідувач центру дистанційного навчання КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», визначила дистанційне навчання як нову, важливу форму організації навчально – виховного процесу. Розкрила його цілі, види, моделі, переваги та проблеми. Зверталася увага і на науково-методичний супровід організації та проведення обласних фахових конкурсів, курсів, тренінгів.
Баланенко В.В., учитель хімії гімназії нових технологій навчання Кіровоградської міської ради Кіровоградської області, працювала в творчій групі по оновленню програми з хімії. Розкриваючи її зміст, на конференції Вікторія Вікторівна визначила компоненти навчальної діяльності учнів (знаннєвий, діяльнісний, ціннісний).
На конференцію були запрошені педагоги-новатори, які представили свій досвід роботи з зазначених проблем:
Тикул О.А., учитель хімії комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання №25 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання «Ліра» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області», довела учасникам конференції, що використання хмарних технологій при викладанні хімії є умовою розвитку життєвих компетентностей учнів;
Жукова О.В., учитель хімії Новоукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №8 Новоукраїнської міської ради Кіровоградської області, «ІКТ супровід підготовки учнів до ЗНО»;
Щербина В.І., учитель хімії Новомиргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Новомиргородської районної ради Кіровоградської області, презентувала роботу творчої групи учителів хімії Новомиргородського району та авторський посібник «Розв’язування хімічних задач»;
Балацький Л.Ю., учитель географії Войнівської загальноосвітньої школи I-IІI ступенів Олександрійської районної ради Кіровоградської області, представив роботу Олександрійського відділення Українського Географічного Товариства;
Маменко І.В., учитель географії НВК «Звенигродський ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ Олександрійської міської ради Кіровоградської області», презентувала авторську роботу «Географічний словник 6-9»;
Панкевич В. І., голова ММО вчителів географії м. Знам’янки, вчитель географії НВК «Знам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 – ліцей» Знам’янської міської ради, розповіла учасникам конференції про участь у Всеукраїнських та Міжнародних проектах.
Практична частина конференції проведена на базі підприємств та пам’яток природи Черкащини.
Інформацію підготувала методист науково- методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін Т Ціперко