З 11 по 15 жовтня 2021 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної освіти імені Василя Сухомлинського відбулася Всеукраїнська науково-практична відеоконференція «Професійна позиція: думки, аргументи, факти» (https://conf.org.ua/).
Робота конференції проходила за чотирьма напрямами:
- Сутність, мета і завдання мовної освіти.
- Компетентнісний підхід у викладанні предметів гуманітарного спрямування (іноземні мови).
- Особливості викладання літератури відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти.
- Особливості викладання інтегрованого курсу «Мистецтво».
До участі долучилися наукові та науково-педагогічні працівники з міст Вінниці, Тернополя, Кам᾿янця-Подільського, Києва тощо, а також з міста Кропивницького й області. У відеоматеріалах науковці та вчителі поділилися досвідом роботи, окреслили сучасні тенденції розвитку мови, торкнулися питання формування компетентностей учнів, зосередили увагу на компетентнісному підході у викладанні предметів гуманітарного спрямування (іноземні мови), розкрили особливості викладання літератури відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти. У виступі Н. Іваницької, доктора філологічних наук, професора (м. Вінниця), було розкрито вимоги до сучасної школи та сучасного вчителя. Науковиця О. Кадочникова (м. Київ) розкрила основні тенденції дотримання мовних і комунікативних норм. Дослідниця Н. Коваленко (м. Кам᾿янець-Подільський) зупинилася на питанні вивчення фразеології в школі. Науковиця Т. Мельник (м. Тернопіль) зупинилася на питанні викладання української мови як іноземної для неукраїномовних студентів. Конструктивними були виступи О. Вікторіної, І. Небеленчук, Ю. Митрофаненка, які представили наукові надбання у відповідності до специфіки викладання предметів.
Під час конференції були розкриті питання літератури рідного краю (В. Малишко), краєзнавчого дослідження (С. Щербина), візуалізації навчальної інформації (Н. Толмач), використання ігрових технологій (Т. Мошак), використання освітніх онлайн-інструментів (О. Тринчук), формування інформаційно-цифрової компетентності (Т. Плужник), підвищення кваліфікації як шляху самореалізації вчителя (О. Ревнивцева), використання карток і тренажерів на уроках української літератури (Т. Пінчук), вивчення життєпису письменника (І. Мельник), особливостей викладання літератури у відповідності до сучасних вимог (Т. Роскос, Н. Бородіна), створення мюзиклу як форми інсценізації твору та інші. Матеріали вчителів є актуальними з позицій сьогодення, відрізняються методичним наповненням, висвітлюють важливі питання викладання предметів гуманітарно-естетичного спрямування.
Представлений учасниками конференції досвід стосується важливих питань викладання мови та літератури, іноземних мов, інтегрованого курсу «Мистецтво». Сподіваємося, що вони стануть у нагоді для науково-педагогічних працівників. Матеріли можна переглянути за покликанням: https://conf.org.ua/ .
Дякуємо всім учасникам за надіслані науково-методичні доробки та активну участь в обговорені матеріалів конференції.
З повагою оргкомітет.