Головна » Новини » Управлінська педагогічна практика

Управлінська педагогічна практика

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

13 квітня 2016 року  слухачі курсів підвищення кваліфікації керівників  навчальних закладів (директори, заступники директорів з навчально-виховної  та науково-методичної роботи), які викладають українську мову та літературу, зарубіжну літературу та російську мову, в межах педагогічної практики,  яка проходила на базі навчально-виховного комплексу  «Долинська гімназія – загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів № 3», працювали над проблемою «Модернізація управлінської діяльності та мовно-літературної освіти у системі формування продуктивного освітнього середовища навчального закладу».

Організаторами методичного заходу виступили комунальний заклад «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», відділ освіти  Долинської райдержадміністрації та педагогічний колектив навчально-виховного комплексу  «Долинська гімназія – загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів №3».

У роботі брали участь: Трубіна Валентина Геларіївна,  методист  навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб,   Ревнивцева Олена Володимирівна, завідувач  науково-методичної лабораторії гуманітарно-естетичних дисциплін КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» (керівники курсів) та начальник відділу освіти Долинської райдержадміністрації Гадірова Оксана  Вікторівна.

Особливістю педагогічної практики керівників навчальних закладів області стає традиція, що фахові уроки для колег демонструють керівники навчального закладу.  Так слухачам семінарського заняття було запропоновано два уроки: зарубіжної літератури  у 7-му класі за  темою: «А що таке брехня?» (за новелою Курта Воннегута «Брехня»), який провела  директор навчально-виховного комплексу Свічкарьова Інна Борисівна, вчитель зарубіжної літератури вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист. Урок української мови  у 6-му класі за темою «Займенники. Розряди займенників», – заступник директора з навчально-виховної роботи Гаврилюк Інна Костянтинівна, вчитель української мови та літератури вищої кваліфікаційної категорії.

У процесі обговорення уроків слухачі висловили багато позитивних думок щодо якісної структури,  динаміки та змістовності уроку зарубіжної літератури, відзначили високий рівень педагогічної майстерності учителя у визначенні та формуванні основних етапів уроку, вибору форм і методів навчання, уніфікованості педагогічних прийомів, що забезпечують високу якість знань, умінь та навичок учнів.

Навчально-виховний процес робочого уроку української мови, побудованого за класичним стилем, виявив навички роботи учителя та учнів з мультимедійним обладнанням, продемонстрував засоби активізації пізнавальної  і  актуалізації навчальної діяльності  школярів. Цікавими для слухачів та керівників курсів виявились розвивальні вправи «Тематичне інтерв’ю», «Незакінчене речення» та елементи  взаємооцінювання  діяльності учнів, застосовані вчителем  у процесі навчального заняття.

До уваги учасників заходу було запропоновано майстер-класи керівників, які були проведені на високому науково-методичному рівні: майстер-клас  директора НВК «Долинська гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3» Свічкарьової І.Б. з проблеми «Організація експериментальної діяльності як один із шляхів інноваційного розвитку закладу» та  майстер-клас «Корпоративне управління як один із шляхів модернізації управлінської діяльності в рамках освітнього округу» (директор Свічкарьова І.Б., заступники директора Тарасова І.А.,  Олійник Т.М.).

Практичний психолог закладу Ніколенко Н.І. провела для учасників педагогічної практики психологічний тренінг «Психологічна готовність керівника до нововведень в освіті» та запропонувала діагностичні і коригувальні вправи, що визначають психологічну готовність  педагогів до впровадження  освітніх інновацій.

Вчитель української мови та літератури вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист  Толмач Н.І. та  вчитель зарубіжної літератури вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист Козова Т.О., презентуючи тему «Формування мовно-літературної освіти навчального закладу», провели віртуальну подорож  сторінками власних блогів,  створених  для учнів та вчителів.

У навчальному закладі ведеться різноманітна сучасна позакласна робота, з якою учасники ознайомились під час огляду виставки вихованців шкільного Центру дитячої та юнацької творчості.

Завершився методичний захід яскравою концертною програмою  «Сузір’я талантів», що виявила високі громадянські та патріотичні настрої учнів і педагогів навчального закладу.

Навчально-методичний  центр освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб,  науково-методична лабораторія гуманітарно-естетичних дисциплін КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського»,   слухачі курсів підвищення кваліфікації висловлюють щиру вдячність  Гадіровій  Оксані Вікторівні, начальнику відділу освіти  Долинської райдержадміністрації, за сприяння і допомогу у підготовці заходу, Свічкарьовій Інні Борисівні, директору НВК «Долинська гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3», педагогічному та учнівському колективам навчального закладу за сучасний творчий рівень підготовки і проведення практичних занять, змістовні інноваційні  напрацювання педагогічного досвіду, за співпрацю, гостинність і якісну організацію  методичного заходу.

Фотозвіт

Матеріали підготували:

завідувач НМЛ гуманітарно-естетичних дисциплін  О. Ревнивцева

методист ОНМЦ освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб  

В. Трубіна