Головна » Новини » Шляхи реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти: від теорії до практики

Шляхи реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти: від теорії до практики

17-18 травня 2018 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», закладів міста Знам’янки та Знам’янського району відбувся обласний науково-практичний семінар методистів методичних кабінетів (центрів) органів управління освітою райдержадміністрацій, виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, міських, селищних, сільських рад об’єднаних територіальних громад, закладів освіти обласного підпорядкування, які відповідають за викладання математики та фізики з проблеми «Шляхи реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти: від теорії до практики».

Мета семінару: аналіз роботи з питань нормативно-правового забезпечення викладання математики та фізики в області, ознайомлення зі змінами у нормативно-правовій базі викладання даних предметів у 2018/2019 навчальному році, обмін перспективним педагогічним досвідом, ознайомлення з організацією методичної роботи методичних кабінетів з учителями фізики і математики міста Знам’янки та Знам’янського району та методичних об’єднань учителів з цих дисциплін, наукової та громадської позиції, суспільної активності осіб, залучених до освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти району та міста.

В роботі семінару взяли участь Голодюк Л.С., заступник директора з науково-методичної діяльності КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук, доцент; Ріжняк Р.Я., декан фізико-математичного факультету Центральноукраїнського педагогічного університету імені Володимира Винниченка, професор, доктор історичних наук.

Модераторами науково-методичного модуля були Дробін А.А. та Ткаченко Л.А., методисти науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського». Розкриття даного модуля здійснено за допомогою:

  • лекції «Особливості викладання предметів фізико-математичного циклу в умовах реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» (Ріжняк Р.Я., декан фізико-математичного факультету Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка);
  • відвідування музею обчислювальної техніки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка;
  • лекції «Організація навчання предметів фізико-математичного циклу в Новій українській школі в контексті STEM-освіти» (Скрипка Г.В., старший викладач кафедри теорії і методики середньої освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»);
  • віртуальної подорожі з теми «Сайт ОНМЦ: дорожня карта професійного розвитку методиста» (Кірішко Л.М., методист обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»);
  • практичних занять «Питання нормативного та науково-методичного забезпечення викладання математики та фізики в основній та старшій школі в умовах Нової української школи» (Дробін А.А. та Ткаченко Л.А., методисти науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»).

Модераторами практичного модуля були Грекова Л.А., начальник відділу освіти виконавчого комітету Знам’янської міської ради, та Cидоренко В.Г., начальник відділу освіти, молоді та спорту Знам’янської районної державної адміністрації. При розкритті даного модуля здійснено:

  • проведення методичного квесту як інтерактивної форми підвищення рівня професійної компетентності вчителя, (Ліпінська О.Г.,завідувач методичного кабінету відділу освіти виконавчого комітету Знам’янської міської ради);
  • виступ з теми «Завдання краєзнавчого характеру як засіб формування ключових компетентностей учнів» (Руднєва О.В., керівник міського методичного об’єднання вчителів фізики);
  • виступ з теми «З досвіду організації та проведення методичного об’єднання вчителів математики» (Пишна О.І., керівник міського методичного об’єднання вчителів математики);
  • лекцію «Використання новітнього обладнання німецького виробництва «PHYWE» на уроках фізики» (Слюсаренко В.В., головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту Знам’янської районної державної адміністрації);
  • виступ «Використання ігрових елементів, як засобу підвищення рівня пізнавальної діяльності учнів (інтерактивна гра «Фізико-математична веселка)» (Бойчук Л.Г., методист районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Знам’янської районної державної адміністрації);
  • виступ з теми «З досвіду організації діяльності методичного об’єднання вчителів фізики» (Бункевич О.В., керівник районного методичного об’єднання вчителів математики Знам’янської районної державної адміністрації);
  • виступ з теми «Формування ключових компетентностей учнів при вивченні фізики шляхом упровадження проектної технології» (Єльник Н.М., керівник районного методичного об’єднання вчителів фізики Знам’янської районної державної адміністрації).

Семінар звершився відвідуванням Чорноліського лісгоспу та музею-заповідника «Гайдамацька Січ» (с. Цибулеве).

Методисти методичних кабінетів (центрів) органів управління освітою райдержадміністрацій, виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, міських, селищних, сільських рад об’єднаних територіальних громад, закладів освіти обласного підпорядкування, які відповідають за викладання математики та фізики, активно брали участь всіх заходах, передбачених семінаром, але, разом з тим, семінар було проігноровано представниками Бобринецього та Новоархангельського районів, Помічнянської, Тишківської, Катеринівської, Смолінської, Новопразької, Великоандрусівської об’єднаних територіальних громад, міста Світловодська.

Інформацію підготував А.Дробін, методист НМЛ природничо-математичних дисциплін