Головна » Новини » Універсальний дизайн безпечного освітнього середовища: стратегія розвитку

Універсальний дизайн безпечного освітнього середовища: стратегія розвитку

24-25 листопада 2021 року відбувся Всеукраїнський онлайн-інтенсив для науково-педагогічних працівників, керівників закладів, педагогічних працівників закладів освіти з теми «Універсальний дизайн безпечного освітнього середовища: стратегія розвитку» на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».

Метою заходу стали обмін знаннями та досвідом, наукова педагогічна дискусія щодо пошуку рішень з актуальних проблем розвитку освіти і науки в Україні, стратегії проєктування безпечного освітнього середовища за принципами універсального дизайну в освіті; використання широкого спектру навчальних продуктів, які роблять освітній процес гнучким, сприяють пошуку нових наукових та практичних рішень для підтримання всіх учасників освітнього процесу.

В онлайн-інтенсиві взяли участь науково-педагогічні та педагогічні працівники закладів освіти України Київської, Вінницької, Івано-Франківської, Одеської, Харківської, Хмельницької, Вінницької, Донецької, Кіровоградської областей.

З вітальним словом до учасників заходу звернулися ДМИТРУК Віталій Іванович, директор КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», кандидат філологічних наук; ГОЛОДЮК Лариса Степанівна, професор кафедри теорії і методики середньої освіти, доктор педагогічних наук, професор.

Учасники інтенсиву працювали за напрямами «Новий освітній простір та сучасне освітнє середовище закладу освіти», «Універсальний дизайн в освіті: стратегія розвитку», «Художнє рішення освітнього простору школи».

Спікери заходу:

  • МАНІЛЕНКО Інна Володимирівна, методист відділу управління закладами освіти комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

«Правові аспекти створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства, дискримінації та булінгу»;

  • БРАНІЦЬКА Тетяна Ромуальдівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», практикуючий психолог, член Української асоціації сімейних психологів, медіатор

«Формування безпечного освітнього середовища: технологія ненасильницького формування безпечного освітнього середовища в контексті НУШ»;

  • КУРЛОВА Оксана Михайлівна, директор комунального закладу Первозванівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів дошкільний навчальний заклад» Первозванівської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області

«Організація інклюзивного освітнього середовища – рівний доступ до якісної освіти»;

  • СВІЧКАРЬОВА Інна Борисівна, директор комунального закладу «Долинський опорний заклад загальної середньої освіти-гімназія І-ІІІ ступенів №3 Долинської міської ради»

«Оцінювання освітнього середовища закладу загальної середньої освіти»;

  • КІРІШКО Людмила Миколаївна, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»

«Особливості створення інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти»;

  • ДУТЧАК Алла Олександрівна, методист Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
  • РАДИШ Олена Юліанівна, директор Рожнівського ліцею «Гуцульщина» ім. Федора Погребенника Івано-Франківської області

«Стратегії навчання, що підтримують універсальний дизайн»;

  • ТОМЕНЧУК Людмила Степанівна, методист Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
  • ШЕМБЕРКО Надія Тарасівна, директор Черченської спеціальної школи Івано-Франківської області

«Партнерство, співпраця та універсальний дизайн у закладі спеціальної освіти»;

  • БИРКО Надія Михайлівна, старший викладач кафедри педагогіки та психології, Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук

«Практика застосування універсального дизайну в початковій школі»;

  • ВОРОНОВ Юрій Миколайович, директор комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр №3» Міської ради міста Кропивницького

«Партнерство, співпраця та універсальний дизайн як складова розвитку ІРЦ»;

  • БОБИР Валентина Григорівна, начальник відділу акредитації та моніторингу Державної служби якості освіти

«Освітнє середовище: кращі практики дизайну»;

  • ПОДОРОЖНИЙ Сергій Михайлович, голова Кіровоградської обласної організації осіб з інвалідністю громадська організація «Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністюУкраїни»

«Безбарєрність середовища як вимога сучасного суспільства»;

  • НЕЧИПОРУК Олена Миколаївна, директор комунального закладу «Спеціалізована ЗШ І ступеня з поглиьленним вивченням іноземних мов № 25 Вінницької області
  • «Художнє рішення освітнього простору школи: дизайн школи»;
  • КОЗЛОВ Костянтин, головний дизайнер компанії Vema Kids
  • «Особливості проєктування дитячого інклюзивного простору. Застосування принципу безбар’єрності»;
  • Половенко Олена Вікторівна, завідувач обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації методичних формувань комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»

Панельна дискусія. Питання & відповіді «Освітнє середовище: безпека і комфорт!»

Активними учасниками дискусії були:

НОСЕНКО Володимир Вікторович, завідувач Центру практичної психології, соціальної роботи та здорового способу життя Харківської академії неперервної освіти

«Законодавчо-нормативне забезпечення з питань універсального дизайну. Нормативне забезпечення універсального дизайну сучасного навчального психологічного кабінету»;

СВИСТУНОВА Тетяна Іванівна, директор навчально-виховного об’єднання «Новомиргородська ЗШ І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

«Дизайн школи!»;

ПОМИЛЯЙКО Любов Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Роздольської гімназії Наталинської сільської ради Красноградського району Харківської області

«Художнє рішення освітнього простору школи: Меблювання».

Висловлюємо подяку спікерам за професійне та змістовне розкриття тем.

Щиро дякуємо учасниками Всеукраїнського онлайн-інтенсиву за цікаві запитання, жваве обговорення, щирість, співпрацю, взаємопідтримку!

Розширюємо кордони та готові до подальшої співпраці.

Детальніше за покликанням: https://cutt.ly/FTGCOgb