Головна » Новини » Репортаж другого дня ХХ Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

Репортаж другого дня ХХ Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

 

24 березня учасники олімпіади виконували завдання ІІ туру ХХ Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії на базі Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія- інтернат – школа мистецтв).

Керівники команд брали участь у Всеукраїнському семінарі з проблеми «Науково-методичний супровід формування предметної історичної компетентності на уроках та у позаурочний час».

З вітальним словом до учасників семінару звернулися:

Євтушенко Раїса Іванівна, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України;

 

Кравченко Юлія Вікторівна, завідувач науково-методичної лабораторії суспільствознавчих дисциплін комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».

Турченко Федір Григорович, завідувач кафедри державного вищого навчального закладу «Запорізький національний університет», професор, доктор історичних наук презентував книгу «Проект «Новоросія»  1764-2014 рр. Ювілей на крові» (автори Галина Турченко, Федір Турченко).

 

Особлива увага була звернута на науково-методичне забезпечення організації та проведення уроків історії, позакласних заходів в умовах компетентнісного підходу.

Презентувавши матеріали досвіду роботи, учителі історії Кіровоградщини, зосередили свою увагу на забезпеченні виховання особистості, яка усвідомлює свою належність до українського народу, сучасної європейської цивілізації, сприяє розвитку і збагаченню українських культурно-історичних традицій, вихованню культури міжетнічних і міжособистісних відносин, здатна до самостійного наукового пізнання, самоосвіти і самореалізації.

Учасники семінару відмітили необхідність активізації інтересу учнівської молоді до історії, формування навичок критичного погляду на історичні події. Зазначили, що цьому сприяє ефективно організована позакласна робота, зокрема, пошукова й краєзнавча. При вивченні регіональної історії є можливість побачити в реальній формі факти, що її ілюструють. Можливість роботи в музеях, проведення дослідницької роботи на місцевому матеріалі допомагає навчити учнів навичкам та методиці ідентифікації залишків минулого, аналізу, тлумачення та визначення їхнього місця у більш широкому історичному контексті. Краєзнавство сприяє вихованню в учнів інтересу до вивчення і збереження навколишнього середовища, любові та поваги до «малої Батьківщини», що є важливою основою патріотизму.

У ході роботи семінару учасники висвітлили такі питання:

Науково-методичні підходи до роботи з візуальними джерелами на уроках історії.

Митрофаненко Юрій Станіславович, старший викладач кафедри теорії і методики середньої освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», кандидат історичних наук.

Формування демократичних цінностей в учнів через осмислення історичного досвіду.

Філіп Ірина Вікторівна, учитель історії ліцею інформаційних технологій Олександрійської міської ради.

Методичні аспекти підготовки учнів до олімпіади з історії.

Таран Тетяна Олексіївна, учитель історії навчально-виховного об’єднання  «Олександрійська гімназія ім. Т.Г. Шевченка – ЗНЗ І-ІІ ступенів – школа мистецтв» Олександрійської міської ради.

 

Розвиток творчої особистості шляхом формування історичної компетентності.

Мамалига Наталія Георгіївна, учитель історії, заслужений учитель України Новоукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня № 6 Новоукраїнської районної ради.

 

Використання мультимедійних технологій під час вивчення історичних подій.

Гнатенко Світлана Петрівна, учитель історії Новоукраїнської гімназії № 7 Новоукраїнської районної ради. 

 

 

Реалізація проблемного підходу засобами ТРВЗ-педагогіки на уроках історії.

Бирзул Оксана Василівна, учитель історії Златопільської гімназії м. Новомиргорода Новомиргородської районної ради Кіровоградської області.

 

Формування історичної компетентності шляхом використання елементів проблемного навчання та структурно-логічних схем на уроках.

Гродзіцька Тетяна Миколаївна, учитель історії загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня №1 м. Гайворон Кіровоградської області.

 

Робота з історичними джерелами як засіб формування культури історичного мислення сучасного учня.

Бібік Наталія Станіславівна, учитель історії навчально-виховного комплексу «Бобринецька гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1» Бобринецької районної ради.

 

Виховання почуття патріотизму на уроках історії.

Бак Юрій Анатолійович, учитель історії Троянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Троянської сільської ради Голованівського району.

 

Метод проектів у позакласній роботі вчителя історії.

Філіпова Світлана Миколаївна, учитель історії навчально-виховного комплексу «Знам’янська загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 2 – ліцей Знам’янської міської ради Кіровоградської області».

 

Інноваційні підходи до організації та проведення районних історичних конференцій.

Паливода Олена Леонідівна, методист районного методичного кабінету відділу освіти Маловисківської районної державної адміністрації.

 

Роль інноваційної діяльності учителя у формуванні історичної компетентності в позаурочний час.

Чучаєв Олександр Володимирович, учитель історії «Ульяновського навчально-виховного комплексу № 2 «Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів – дошкільного закладу» Ульяновської районної ради.

 

Формування інформаційної компетентності на уроках історії.

Плутар Сергій Васильович,учитель історії «Ульяновського навчально-виховного комплексу № 2 «Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів – дошкільного закладу» Ульяновської районної ради.

 

Формування предметної компетентності на уроках історії в сьомому класі.

Колісніченко Сергій Володимирович, учитель історіїПомічнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Добровеличківської районної державної адміністрації.

 

Формування історичної компетентності шляхом використання інтерактивних методів навчання.

Врадій Аліна Валеріївна, учитель історії Добровеличківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Добровеличківської районної державної адміністрації.

 

Практичні заняття в шостому класі.

Царенко Роман Васильович, учитель історії Олексіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Добровеличківської районної державної адміністрації.

 

Використання структурологічних схем на уроках історії.

Різанов Микола Станіславович,учитель історії навчально-виховного комплексу «Бобринецька гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1» Бобринецької районної ради. 

 

Застосування методики критичного мислення на уроках історії.

Непом’яща Тетяна Михайлівна,учитель історії навчально-виховного комплексу «Голованівська загальноосвітнї школа І-ІІІ ступеня імені Т.Г.Шевченка – гімназія» Голованівської районної ради.

Завершуючи роботу семінару учасники прийняли методичні рекомендації.

Для учнів-учасників олімпіади було продемонстровано документальний фільм “Холодний Яр” за мотивами одноіменної книги Юрія Горліса-Горського. По завершенні демонстрації фільму луналми оплески, бажаючі змогли поставити свої запитання науковому консультанту Митрофаненку Юрію Станіславовичу, старшому викладачу кафедри теорії і методики середньої освіти, кандидату історичних наук.

З 14.00 до 17.00 для учасників IV етапу ХХ Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії проведені захоплюючі оглядові екскурсії за різними тематичними маршрутами, які включали відвідування музеїв та історичних місць центральної частини міста Кіровограда, яке зберегло затишок і красу, створену ще в XIX столітті, і примножене творіннями сучасників.

Гості дізналися про історію «Маленького Парижу» (так ласкаво називають кіровоградці своє рідне місто) відвідавши обласний краєзнавчий музей та обласний художній музей.

Екскурсії здійснювалися у супроводі кваліфікованих екскурсоводів:

Маршаніна Анатолія Васильовича, старшого наукового співробітника відділу історії Кіровоградського обласного краєзнавчого музею;

Мороза Володимира Володимировича, наукового співробітника відділу науково-просвітницької роботи Кіровоградського обласного художнього музею;

Правди Миколи Миколайовича,наукового співробітника відділу науково-просвітницької роботи Кіровоградського обласного художнього музею;

Левицького Василя, вчителя загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 22 Кіровоградської міської ради;

Зайцевої Тетяни Іванівни, краєзнавця.


Коментарів немає