Головна » Новини » Обласний постійно діючий семінар (звіт) учителів основ здоров’я, педагогів-тренерів ЗНЗ, які впроваджують превентивні здоров’язбережувальні проекти

Обласний постійно діючий семінар (звіт) учителів основ здоров’я, педагогів-тренерів ЗНЗ, які впроваджують превентивні здоров’язбережувальні проекти

27 – 28 квітня 2017 року науково-методичною лабораторією основ здоров’я, безпеки життєдіяльності та охорони праці (завідувач – Желєзнова Т.П., методисти – Барсукова С.Л., Ткаченко С.В.) на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», відділу освіти Гайворонської районної державної адміністрації та загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Чемерпіль Гайворонського району Кіровоградської області відбувся обласний постійно діючий семінар (звіт) учителів основ здоров’я та педагогів-тренерів загальноосвітніх навчальних закладів, які впроваджують превентивні здоров’язбережувальні проекти з проблеми «Реалізація концепцій, інноваційних підходів до формування життєвих компетентностей школярів у навчально-виховному процесі за умов упровадження превентивних здоров’язбережувальних проектів».

Семінар розпочався з огляду державної освітньої політики щодо модернізації роботи в галузі впровадження здоров’язбережувальних проектів і програм.

Зокрема, Желєзнова Тетяна Петрівна поінформувала, що, як регіональний координатор, відповідальний за реалізацію завдань Плану заходів спільного проекту «Вчимося жити разом», брала участь у роботі Всеукраїнської наради з питань адвокації, планування, упровадження, моніторингу та оцінки заходів проекту «Вчимося жити разом», яка відбулася 24-25 квітня 2017 року в м. Києві  за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).

У ході виступу презентувала проект «Вчимося жити разом», який буде впроваджуватися з 2017-2018 навчального року в 25 регіонах України, у тому числі і в Кіровоградській області. Цей проект має на меті навчання дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальним компетентностям), які сприяють соціальній злагодженості, полегшенню адаптації до нових життєвих обставин, відновленню психологічної рівноваги, розбудові здорових стосунків тощо. Прикладом таких життєвих навичок є позитивна самооцінка, ефективне спілкування, співчуття, попередження та розв’язування конфліктів, протистояння негативним соціальним впливам, самоконтроль, керування стресами, мотивації успіху, аналіз проблем і прийняття виважених рішень, критичне і творче мислення, активна громадська позиція тощо.

Тетяна Петрівна зазначила, що на формування саме цих компетентностей спрямовано зміст освіти проекту «Нова Українська Школа».

У рамках упровадження проекту «Вчимося жити разом», зокрема, передбачено:

– удосконалення навчально-методичних матеріалів для вчителів та учнів;

– розробку і впровадження інноваційних он-лайн курсів для масової підготовки вчителів з методики викладання курсів на засадах компетентнісного підходу;

– підготовку фахівців початкової, основної та старшої школи для обласних інституцій післядипломної педагогічної освіти;

– моніторинг процесу впровадження та оцінку впливу проекту на знання, цінності, ставлення, уміння, поведінку учнів.

Желєзнова Т. П. підкреслила, що проект «Вчимося жити разом» упроваджується за ініціативи Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, має повне ресурсне забезпечення http://autta.org.ua/ua/resources/learning-to-live-together/, а також статистично доведену ефективність впливу на знання, ставлення, уміння та поведінкові практики учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Ефективність проекту визначалась шляхом проведення он-лайн опитування за процедурою «До» та «Після». В он-лайн опитуванні взяли участь понад 60 тисяч учнів та 3 тисячі вчителів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Дніпропетровської, Донецької, Луганської, Запорізької та Харківській областей. Детальніше з результатами оцінки ефективності проекту за 42 індикаторами можна ознайомитися за посиланням http://autta.org.ua/ua/Advocacy/.

Поширення проекту «Вчимося жити разом» буде здійснюватися шляхом його інтеграції в програми післядипломної підготовки вчителів  основ здоров’я та педагогів-тренерів й навчання учнів.

Під час круглого столу учителі та педагоги-тренери детально проаналізували план заходів, затверджений наказом МОН України від 21.04.2017р. № 624, та визначили першочергові кроки щодо його реалізації у Кіровоградській області.

Після обговорення зазначеного вище проекту учасники семінару мали змогу ознайомитися із здоров’язбережувальними технологіями в системі роботи загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Чемерпіль Гайворонського району. Презентувала роботу навчального закладу директор Лобач Людмила Федорівна.

Також у рамках семінару педагоги-тренери відвідали заняття з елементами тренінгу для 7 класу «Особливості поширення ВІЛ-інфікування серед молоді в Україні. Протидія дискримінації щодо ВІЛ-інфікованих» (учитель основ здоров’я Худа Неля Миколаївна) і взяли участь у тренінгу «Сам собі допоможу і здоров’я збережу» (практичний психолог закладу Кливняк Алла Валеріївна).

Окрім того, під час роботи творчої майстерні учасники семінару обговорили питання формування здоров’язбережувальних компетентностей учителів та учнів; ознайомилися з макетами підручників «Основи здоров’я» для 9 класу, які були представлені на конкурсний відбір; поділилися досвідом, методами, прийомами розвитку мотиваційної сфери учнів щодо здорового способу життя (Желєзнова Т.П., Барсукова С.Л., Ткаченко С.В.).

Учасники постійно діючого семінару висловили вдячність організаторам за високий рівень підготовки, професіоналізм і творчий підхід в організації та проведенні заходу.

Інформацію підготувала: методист науково-методичної лабораторії основ здоров’я, безпеки життєдіяльності та охорони праці Барсукова Світлана Леонідівна.