Головна » Новини » Всеукраїнська науково-практична конференція «Навчально-дослідницька діяльність дітей: досвід організації, дидактичні напрацювання, особливості формування навчально-дослідницьких умінь»

Всеукраїнська науково-практична конференція «Навчально-дослідницька діяльність дітей: досвід організації, дидактичні напрацювання, особливості формування навчально-дослідницьких умінь»

  9-10 квітня 2014 року на базі лабораторного комплексу Національного центру «Мала академія наук України» «МАНлаб», комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» та Черкаської гімназія № 9 ім. О. М. Луценка Черкаської міської ради Черкаської області відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Навчально-дослідницька діяльність дітей: досвід організації, дидактичні напрацювання, особливості формування навчально-дослідницьких умінь».

 

Особливістю проведення цьогорічної конференції відзначаємо її очно-дистанційний формат. Завдяки використанню дистанційної платформи був забезпечений відеозв’язок між трьома аудиторіями з міст: Київ – Кіровоград – Черкаси та із закладами-співорганізаторами.

 

Відкрив конференцію Бик Адам Сергійович, заступник директора з науково-дослідної діяльності та міжнародного співробітництва комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук, доцент.

У науково-практичній конференції взяли участь представники Національного центру «Мала академія наук України», науковці, викладачі і вчителі. Робота конференції складалися з двох частин: пленарного засідання та роботи секцій. Секції працювали за такими напрямами:

 

СЕКЦІЯ 1. Навчально-дослідницька діяльність дітей дошкільного віку: досвід організації, дидактичні напрацювання, особливості формування навчально-дослідницьких умінь.

 

СЕКЦІЯ 2. Навчально-дослідницька діяльність дітей молодшого шкільного віку: досвід організації, дидактичні напрацювання, особливості формування навчально-дослідницьких умінь.

 

СЕКЦІЯ 3. Навчально-дослідницька діяльність дітей підліткового віку: досвід організації, дидактичні напрацювання, особливості формування навчально-дослідницьких умінь.

 

Проблематика доповідей була досить широкою. Ґрунтовні доповіді оголосили  співробітники Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, Національного центру «Мала академія наук України», Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України, комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», зокрема:

Навчально-дослідницькі уміння: сутність та особливості формування (Чернецька Тетяна Іванівна, докторант Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, кандидат педагогічних наук, доцент);

Про дистанційний доступ до навчально-дослідницьких завдань (Чернецький Ігор Станіславович, завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань Національного центру «Мала академія наук України», кандидат педагогічних наук);

Онтологічний журнал – функціональне ядро інформаційної системи підтримки екологічних досліджень учнів (Попова Марина Андріївна, науковий співробітник відділу створення та використання інтелектуальних мережних інструментів Національного центру «Мала академія наук України»);

Лінгвістичні корпуси – інструмент інформаційного забезпечення навчального процесу (Комова Олена Борисівна, молодший науковий співробітник відділу інформаційно-дидактичного моделювання Національного центру «Мала академія наук України»);

Дослідницьке навчання як спосіб накопичення досвіду власної дослідницької діяльності (Поліхун Наталія Іванівна, завідувач відділу підтримки обдарованості та міжнародної співпраці, Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України, кандидат педагогічних наук);

Формування навчально-дослідницьких умінь учнів: системний підхід (Голодюк Лариса Степанівна, заступник директора з науково-методичної діяльності комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук, доцент);

Дослідницька діяльність як один із шляхів зацікавлення учнів художнім твором (Небеленчук Ірина Олександрівна, старший викладач кафедри теорії та методики середньої освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук);

Особливості організації навчально-дослідницької діяльності дітей під час дослідження топонімії (Вікторіна Олена Миколаївна, старший викладач кафедри теорії і методики середньої освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», кандидат філологічних наук);

Урбаністичні міфи Кіровограда і наукове пізнання (Митрофаненко Юрій Станіславович, старший викладач кафедри теорії і методики середньої освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», кандидат історичних наук).

 

Практичні аспекти щодо формування навчально-дослідницьких умінь дітей представили у своїх виступах:

 

Особливості організації з учнями гімназії літньої навчально-дослідницької діяльності (Поль Олена Вікторівна, заступник директора з навчально-методичної роботи Черкаської гімназії № 9 ім. О. М. Луценка Черкаської міської ради Черкаської області);

Здійснення психолого-педагогічного супроводу дослідно-експериментальної діяльності у дошкільному навчальному закладі (Коваленко Алла Сергіївна, завідувач дошкільного навчального закладу № 23 «Чипполіно» Смілянської міської ради Черкаської області);

Навчально-дослідницька діяльність на уроках природознавства та фізики як ефективний засіб реалізації наступності у формуванні пізнавального інтересу учнів до вивчення фізики в основній школі (Бузько Вікторія Леонідівна, учитель фізики комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання №6 «Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ступенів, центр естетичного виховання «Натхнення» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»);

Навчально-дослідницька діяльність учнів: навчання шкільному курсу фізики (Ласкурик Павло Васильович, учитель фізики навчально-виховного комплексу «Долинська гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3» Долинської районної державної адміністрації Кіровоградської області).

 

Учасники заключного пленарного засідання ухвалили:

 

  1. Всеукраїнська науково-практичної конференція «Навчально-дослідницька діяльність дітей: досвід організації, дидактичні напрацювання, особливості формування навчально-дослідницьких умінь» пройшла на високому науковому й організаційному рівнях.
  2. Основне завдання конференції виконано в повному обсязі.
  3. Рекомендувати до друку в науковому виданні «Наукові записки Малої академії наук України» (м. Київ)  подані статті та найкращі доповіді, які було проголошено на конференції.

 

 
 
 

Коментарів немає